مارین لوپن از شکاف در نظام سیاسی فرانسه خبر داد

رهبر جبهه ملی فرانسه نتایج انتخابات منطقه ای را به منزله فروریختن نظام سیاسی پوسیده این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه رویترز، مارین لو پن در گردهمایی که اعضای این حزب در پی برگزاری انتخابات منطقه ای فرانسه برگزار کرده بودند گفت پیروزی حزبش چشم گیر بوده و در شش منطقه بیشترین آراء را به دست آورده است.

وی افزود تاکنون سابقه نداشته است حزبش در شش منطقه بیشترین آراء را به دست آورده باشد و در منطقه هفتم هم از نظر کسب آراء با حزب رقیب برابر شده باشد.

وی پیروزی حزبش را تکانه سیاسی دانست که بسیاری از رسانه های ارتباط جمعی داخلی و خارجی به آن اذعان و اعلام کردند جهان در حال تغییر است. وی گفت همانند سال 1989 که اتحاد جماهیر شوروی شروع به فروپاشیدن کرد،اکنون نیز ما صدای ترک خوردن دیوار را شنیدیم که شروع به شکاف خوردن کرده است.

دیواری که پشت آن نظامی کهنه همیشه باور داشت از جهان و زمان در امان باقی خواهد ماند. دیواری که پشت آن گروهی از رهبران امیدوار بودند نسل بعد از نسل بقا داشته باشند. اما رسانه های ارتباط جمعی معقول به این واقعیت اذعان کرده بودند این نظام پوسیده شده است.

در همین راستا روز یکشنبه در انتخابات منطقه ای فرانسه، مردم این کشور شگفتی آفریدند. همان مردمی که نخبگان آنها را به شدت تحقیر می کنند و آنها را نادیده می گیرند. اما همین مردم نظام اندک سالار حاکم (الیگارشی)، تکبر و بی تفاوتی رهبران این نظام را در هم شکستند.

مارین لوپن در بخش دیگری از سخنان خود افزود نتایجی که ما در این رویداد سیاسی به دست آورده ایم حزب سوسیالیست را دچار هرج و مرج و حزب اتحاد برای جنبش مردمی (حزب جمهوریخواهان) را سردرگم کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار