دفتر حقوق بشر سازمان ملل: آواره ساختن اجباری فلسطینیان جنایت جنگی است

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به رفح را نقض قوانین بین المللی خواند.

 رژیم صهیونیستی برای آنچه رسیدن به اهدافش در نابودی حماس و آزادی اسرای خود خوانده اقدام به آغاز عملیات زمینی در رفح، متراکم‌ترین منطقه فعلی در باریکه غزه کرد. از آنجا که تل آویو به دنبال پاکسازی قومی غزه است، به طور گسترده مناطق شرقی رفح را بمباران می‌کند تا غیرنظامیان مجبور به ترک پناهگاه‌های خود شوند.

به گزارش الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) اعلام کرد آواره ساختن اجباری غیرنظامیان در غزه جنایت جنگی است. 

راوینا شمداسانی، سخنگوی این نهاد با اشاره به شرایط وخیم موجود در غزه به دلیل ۲۱۳ روز جنگ، خاطر نشان کرد: اسراییل براساس قوانین بین المللی متعهد به محافظت از جان غیرنظامیان در جنگ است. براساس قوانین بین المللی تل آویو باید از دسترسی فلسطینیان به خدمات درمانی، غذای کافی، آب سالم، و امکانات بهداشتی اطمینان حاصل کند. 

این مقام بین المللی خاطر نشان ساخت: عدم اجرایی شدن این تعهدات از سوی اسراییل می‌تواند به آوارگی اجباری غیرنظامیان دامن بزند که یک جنایت جنگی است. شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد حمله فعلی به رفح قوانین بین المللی را نقض کرده است. 

رفح اکنون میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی است که بسیاری از آنها برای چندمین بار است که از خانه و کاشانه خود آواره می‌شوند. مقامات صهیونیست اکنون بر اجرای عملیات زمینی در این منطقه تاکید دارند و آن را برای آزادی اسرای خود ضروری می‌دانند. 

این مسئله در حالی رخ می‌دهد که مقامات حماس با پیشنهاد آتش بس و تبادل اسرا موافقت کرده اند و اکنون هیچ مانعی در روند تبادل اسرا به صورت مسالمت آمیز وجود ندارد. بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که نتانیاهو با حماس به توافق صلح دست یابد، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار