شیراز؛

بهره مندی مبتلایان به دیابت در فارس از خدمات تخصصی تر

بیماران مبتلا به دیابت در فارس می توانند از خدمات تخصصی تری نسبت به گذشته، بهره مند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس اداره بیماری های غیرواگیر معاونت درمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اداره بيماري هاي غيرواگير معاونت درمان با حمايت مسئولان دانشگاه، برای دسترسي مردم به خدمات تخصصي بيماري دیابت، 9 مركز تخصصي مراقبت كنترل ديابت در استان فارس را توسعه داد.

دكتر "حميد زارع" افزود: این اقدام با توجه به اهميت كنترل بيماري ديابت و پیشگيري از عوارض ناشي از آن و در راستای اجرای برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت، صورت گرفته است.

وی در معرفی این مراکز، ادامه داد: دو مرکز ديابت در شيراز در درمانگاه هاي "حكيم" و "بهار" و هفت مركز هم در شهرستان های استان، توسعه یافته است.

این مسوول کنترل بیماری های غیرواگیر در استان فارس، با معرفی شهرستان های دارای مراکز کنترل تخصصی دیابت، گفت: هم اکنون شهرستان های خنج، ممسني، خرم بيد، اقليد، پاسارگاد، سپيدان و قيروكارزين، مجهز به این مراکز شده اند.
دكتر "زارع" اضافه کرد: بر این اساس، تعداد مراکز ارایه دهنده خدمات به بیماران مبتلا به دیابت در سطح دو، به 26مرکز در سطح استان فارس افزایش یافت.

وی یادآور شد: در اين مراكز، به بيش از 13هزار بيمار مبتلا به ديابت، خدمات تخصصي، مراقبتي و آموزشي ارائه مي شود كه در كشور، رتبه نخست را دارا است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.