حمایت از حقوق معلولان در فرهنگ مناسب سازی

معاون اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری در حمایت از معلولان خبر داد.

حمایت از حقوق معلولان در فرهنگ مناسب سازیمجید نادری معاون اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دوره آموزشی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تحت عنوان رویکردهای نوین مدیریت پروژه‌های مناسب سازی، گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها یکسان سازی ادبیات در برخورد با مقوله مناسب سازی با رویکردهای مختلف برای معلولان است.

وی افزود: این دوره برای اعضای ستاد مناسب سازی مناطق، کارشناسان اداره کل هماهنگی، مدیران فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های مربوطه در حال برگزاری است.

معاون اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره گفت: برگزاری این دوره‌ها در 8 جلسه آموزشی توسط اساتید دانشگاه تهران در محل معاونت شهر سازی و معماری برگزار می‌شود که این دوره‌ها شامل مفاهیم عادی سازی، شهر بدون مانع، بررسی تجربیات جهانی مناسب سازی برای معلولان است که تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نادری افزود: ستاد مناسب سازی فضاهای شهر تهران برای ارتقاء میزان توجه و آگاهی‌های عمومی و استفاده از ادبیات یکسان در برخورد با مقوله مناسب سازی سلسله نشست‌هایی تخصصی را طراحی و پیگیری کند.

وی در پایان گفت: اقدامات وسیعی در سطح شهرداری تهران در زمینه‌ مناسب سازی‌های فضاهای عمومی برای معلولان و جانبازان صورت پذیرفته است، اما هنوز مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به صورت کامل محقق نشده و پاسخگوی مناسبی برای معلولان نبوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.