ارز را برای آشغال تخصیص می‌دهیم، اما برای حمل و نقل عمومی نه!

عضو کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: متاسفانه ارز را برای بیل، کلنگ، زیپ و تشک و پارو اختصاص می‌دهیم، اما برای حمل و نقل عمومی صرف نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با اشاره به برف در روز دوشنبه اظهار کرد: بارش برف در روز دوشنبه از سویی  باعث خوشحالی مردم و از سوی دیگر غم و غصه را برای مردم به همراه داشت و باعث قفل شدن شهر تهران شد.

وی افزود: اگر 6 میلیون نفر در روز به سر کار بروند با قفل شدن خیابان تاخیر دو ساعته رقم خورده است که بر این اساس 12 میلیون نفر ساعت و یک میلیون هزار روز کاری از صحنه مدیریت و برنامه شهری حذف شده‌اند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: چرا در نظام جمهوری اسلامی ایران از یک کار ابتدایی همچون حمل و نقل شهر درمانده‌ایم و اگر 30 عضو شورای شهر را به 5 نفر نیز کاهش بدهند حق دارند چرا که نتوانستیم کاری انجام بدهیم.

وی با انتقاد از تخصیص 3 هزار میلیارد تومان برای خودرو که در چند روز گذشته اتفاق افتاد، تصریح کرد: متاسفانه تخصیص 3 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های انحصاری و راند خواری باعث گره بیشتر ترافیک تهران شده است.

شاکری با بیان این که متاسفانه ارز را برای آشغال صرف می‌کنند و به حمل و نقل عمومی اختصاص نمی‌دهد، تصریح کرد:  ارز را در 7 ماه ابتدای سال 94 برای 80 تن زغال، 3 تن خاک اره، 200 تن چوب کبریت، 450 تن بیل، 450 تن کلنگ و تبر، 380 تشک و پارو، 400 زیپ اختصاص دادند و این ارز را چطور برای این آشغال‌ها می‌تـ‌وانند صرف کنند، اما برای 3 هزار اتوبوس فرسوده، 17 هزار تاکسی فرسوده و تامین 5 هزار اتوبوس و ساخت 200 کیلومتر خط مترو نمی‌توانند خرج کنند.

وی ادامه داد: فضا را می‌نوردیم، اما زمین را به حال خود رها کرده‌ایم و به عهده مردم گذاشته‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر بودجه سال آینده حمل و نقل نیز دو برابر شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد چرا که تهران عظم عمومی نیاز دارد.

شاکری با انتقاد از وضعیت نامناسب روز دوشنبه شهر تهران اضافه کرد: اگر رئیس بانک مرکزی و رئیس صنعت، معدن و تجارت آن روز در کنار خیابان منتظر تاکسی می‌مانند و یا از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند، متوجه شرایط ناگوار شهر می‌شدند.

وی تاکید کرد: امیدوارم ارز مناسب برای حمل و نقل عمومی تخصیص داده شود و تا پایان سال این مشکل برطرف شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار