دی ماه آغاز ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک سال 95

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند اواخر آذر ماه یا حداکثر در اوایل دی ماه برای ثبت نام آرم طرح ترافیک خود اقدام کنند.

دی ماه آغاز ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک سال 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جعفر تشکری هاشمی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه لایحه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی سال 95 به شورای شهر و زمان ثبت نام طرح ترافیک اظهار کرد: لوایح مربوط به نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و همین طور لایحه مربوط به بلیط  الکترونیک‌ را در روزهای آتی و تا قبل از پایان آذر ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: در پیش بینی‌های اولیه ما برای افزایش نرخ حمل ونقل عمومی نرخ تورم سالانه و  تاثیر افزایش نرخ سوخت بر کرایه‌ها را برآورد کرده که در واقع این پیشنهاد اولیه ما به شورای اسلامی شهر تهران است که امیدواریم به نتیجه برسد تا با رعایت مسائل شهروندان بتوان کرایه مناسبی را در این بخش تعیین کنیم.

تشکری هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای ثبت نام آرم طرح ترافیک با توجه به اینکه پیش بینی‌های ما این است که در صورت موافقت شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک تهران تغییراتی را در این ساختار دهیم و اگر تا قبل از پایان آذر ماه بتوانیم این تغییرات را به تصویب در شورا برسانیم، سال 95 مجوزهای طرح ترافیک تغییراتی در آن اعمال خواهد شد و اگر نتوانیم در طول این مدت مجوزهایی را بگیریم با شیوه، مشابه سال‌های گذشته ثبت نام‌ها را انجام خواهیم داد.

 وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند اواخر  آذر ماه یا حداکثر در اوایل دی ماه برای ثبت نام آرم طرح ترافیک خود اقدام کنند.

*ارسال به موقع جرایم باعث کاهش تدریجی تخلفات می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص طرح زوج و فرد و کنترل ترافیک و جرایم مربوطه اظهار داشت: در جلساتی که با پلیس راهنمایی و رانندگی داشتیم قرار شد که در اواخر سال 93 که این سیستم منحل شد جرائم به صورت ارشادی و تذکری برای شهروندان ارسال شود و در اردیبهشت ماه سال 94 جرائم به صورت قطعی برای متخلفین از طریق پیامک و یا از طریق  ارسال برگ جریمه به دست آن‌ها برسد تا شاهد یک انضباط بیشتر در این بخش باشیم.

 وی افزود: اعمال قانون و ارسال جرایم متاسفانه به دلایلی در راهنمایی و رانندگی مورد تاخیر قرار گرفت و تقاضا داشتند که این موضوع در فاصله زمانی دیگری اتفاق بیافتد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این موضوع به مرداد ماه انتقال پیدا کرد و حتی در این ماه نیز جرایم به دست متخلفان نرسید و نهایتا با اطلاعات حاصل شده در آبان ماه این اتفاق شروع شد.

 تشکری هاشمی در ادامه تصریح کرد: در طول این مدت ما شاهد تخلفات بی‌شماری در محدوده زوج و فرد بودیم که به طور متوسط روزانه حدود 200 تا 250 هزار ورود غیر مجاز انجام می‌شد.

 وی افزود: تا پیش از نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح خیابان‌ها شاید هیچ ابزاری برای اندازه گیری این قبیل تخلفات نبود و پیش فرض بسیاری از شهروندان و یا تصمیم گیرندگان این بود که با ابلاغ طرح زوج و فرد بر همین اساس عمل شود ولی به هر شکل ما شاهد این تخلف بودیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای اینکه جریان تکرار تخلف متوقف شود طبیعتا باید برخورد لازم صورت گیرد و جرایم به دست افراد متخلف به موقع برسد و همه از هزینه‌های مادی و معنوی این قبیل قانون شکنی‌ها آگاه باشند.

 تشکری هاشمی تصریح کرد: طبق اطلاعات داده شده پلیس عملیات ثبت و اعمال قانون را در این بخش شروع کرده است و امیدواریم که با رسیدن به موقع جرایم به دست متخلفان و شهروندانی که قانون گریزی می‌کنند به صورت تدریجی شاهد کاهش تخلفات باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوح و فرد هم از این قاعده مستثنی نبوده و به نظر می‌رسد که با همت پلیس اگر این تخلفات به سرعت دست افرادی که قانون را نادیده گرفتند برسد حتما شاهد کاهش تخلف در سطح جامعه خواهیم بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار