سعیدی:در حاشیه بودن بیمه مرکزی در نظارت بر عملکرد بیمه‌ها

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه مرکزی باید نقش خود را در نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه ای و اعمال سیاست های کلی، که نظام حاکمیتی بر آن حساسیت دارد، توسعه و گسترش دهد.

آماده جمعه/////// در حاشیه بودن بیمه مرکزی در نظارت  بر عملکرد بیمه هامحمد اسماعیل سعیدی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به در  حاشیه بودن بیمه مرکزی در جهت  کنترل سیاست های کلی عملکرد بیمه  ها، گفت: در حال حاضر بیمه مرکزی هیچ الزامی بر نظارت عملکرد، کنترل و اعمال سیاست های کلی، که نظام حاکمیتی بر آن حساسیت دارد نداشته و بهتر است برای بهبود بخشیدن و رفع مشکلات بیمه، مانند بانک مرکزی نقش خود را گسترش دهد. 
 
 وی تصریح کرد: بیمه مرکزی مکلف است تا مطابق مقررات مربوط به اجرای تعهدات شرکت های بیمه همانند بانک مرکزی در بحث حساب ها، دریافت ها ، پرداخت ها و چگونگی اجرای سیاست پولی، نظارت دقیقی انجام دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای  اسلامی در ادامه افزود: بیمه مرکزی همچنین مکلف به نظارت بر نحوه محاسبه ذخایر شرکت های بیمه ای بوده و باید از ذخایر شرکت ها  اطمینان حاصل کند. 

وی در خصوص وظایف شرکت های بیمه ای، گفت: شرکت های بیمه باید در دفاتر مالی خود، ذخایر تایید شده از سوی بیمه مرکزی را مطابق با دستورالعمل این بیمه ثبت کنند. 

سعیدی در پایان گفت : امیدواریم با رفع نقص، از قوانین فعلی و همچنین مکلف کردن بیمه مرکزی به نظارت دقیق عملکرد بیمه ها، بسیاری از مشکلات گذشته و حال بیمه ها را  برطرف کنیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.

 انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بیمه مرکزی اصلا هیچ مسعولیتی را قبول نمی کند پس مشکلات مردم در زمینه بیمه را چه ارگانی پاسخگو است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
با وجود اینکه اعضای مجلس حرف مردم و میزنن پس چرا تو صحن تصویب نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
بیمه مرکزی به جای اینکه نظارت کنه داره بیشتر چرتکه میندازه کجا بیشتر میتونه پول ذخیره کنه
آخرین اخبار