بیمه ازدواج تحقق یک وعده یا صف انتظاری دیگر؟

با وجود اینکه هنوز جوانان بسیاری در صف انتظار دریافت وام 3 میلیون تومانی هستند دولتمردان وعده رونمایی از بیمه ازدواج را دادند.

بیمه ازدواج تحقق یک وعده یا صف انتظاری دیگر؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که جوانان برای آغاز زندگی مشترک با مشکلات اقتصادی مواجهه هستند در دهه اخیر وام ناچیز ازدواج به عنوان تنها وعده‌ی حمایتی از طرف دولتمردان برای شروع زندگی به جوانان مطرح شد.

حکایت دریافت وام ازدواج برای جوانان تاکنون مشکلات خاص خود را به همراه داشته اینکه هر زوج برای دریافت وام سه میلیون تومانی باید یک ضامن از کارمندان رسمی دولت معرفی کنند که پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها انتظار در مجموع هر دو نفر 6 میلیون برای شروع زندگی دریافت خواهند کرد و این در شرایطی است که آغاز یک زندگی مشترک حتی در ساده‌ترین نوع خود هزینه‌هایی چند برابر این وام دارد که دست آخر شرایط سختی مانند چک کردن حساب بانکی ضامن و پیشینه‌ی آن و زمان طولانی مراحل اداری آن فرد را خسته و به ناچار به انصراف وارد می‌کند.

مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست به دست هم داده تا ازدواج‌ برای جوانان امر دور از دسترس باشد و این در حالی است که باید یک سازمان یا وزارتخانه متوالی این مقوله در کشور باشد اما تاکنون به دلیل نبود برنامه ریزی درست و اصولی هر دستگاه به صورت جداگانه در این امر خاص عمل کرده است.

در حال حاضر بحث ازدواج جوانان در حد وام ازدواج باقی مانده و به مسائل و مشکلات آنها پرداخت نشده است  و این در حالی است که چیزی از زمان پرداخت وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو نمی‌گذرد و هنوز بسیاری از جوانان هنوز هم در صف انتظار برای دریافت سه میلیون تومانی هستند.

در حال حاضر بیش از 10 میلیون جوان ایرانی به خاطر مشکلات اقتصادی، نداشتن کار و ترس از هزینه‌های ازدواج این امر را به تاخیر انداختند.

محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این باره می‌گوید: بیمه ازدواج جوانان به زودی رونمایی می‌شود ، مشاوره و آموزش پیش از ازدواج ، حمایت‌های اقتصادی برای خرید جهیزیه و مهریه بخش‌هایی از این بیمه است و 80 درصد خانواده به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند.

این بیمه به عنوان یک حمایت کننده اقتصادی در مسائل مرتبط با ازدواج مانند مهریه، خرید جهیزیه، به هم خوردن مراسم ازدواج، تامین بخشی از هزینه‌های مسکن را در بر می‌گیرد و در مجموع حمایت‌های اقتصادی اولیه را از این سنت پیامبر ایجاد می‌کند.

امید است وزارت ورزش و جوانان به عنوان سازمان مسئول در این امر به وعده خود عمل کند و بیمه ازدواج اجرایی و مانند وام سه میلیونی جوانان را در صف طولانی چشم انتظار نگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۴
بيمه ازدواج زير نظر سازمان ها كار بيهوده اى است ، اگر بانك ها بتوانند صندوق پس انداز ازدواج ،كار،و،،،،،، را راه بياندازند مناسب تر است زيرا مطمىن مى شويم كه با چه مبلغ پس انداز چه مقدار وام مى توانيم بگيريم اگر دولت هم كمكى كند كه چه بهتر ،
آخرین اخبار