بازنشستگی‌ در برنامه ششم توسعه بهبود می‌یابد؟/مشکل امروز فاصله با استانداردها

در حال حاضر سن بازنشستگی با استانداردها فاصله زیادی دارد.

اثر افزایش سن امید به زندگی تا افزایش سن بازنشستگیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازنشستگی، دورانی که پس از گذر از دوران جوانی و چندین سال فعالیت افراد در این دوره قرار می‌گیرند و حال تصمیم دارند فارغ از تمام مشقت‌ها و زحماتی که در عنفوان جوانی تحمل کرده‌‌اند، بدون هیچ نگرانی از معیشت و وضعیت اقتصادیشان دوران میانسالی و پیری را بگذرانند.

سن بازنشستگی در کشورهای مختلف جهان با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاست‌های مرتبط با آن متغیر است. درهمین راستا مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از "افزایش سن بازنشستگی" در ایران خبر داد.

محمد حسن زدا معاون فنی درآمد بیمه سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.

وی بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار داشت: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود.

معاون فنی درآمد بیمه سازمان تامین اجتماعی کم‌کردن شرایط برای زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پررونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و بیان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند.

* وضعیت شغلی و بازنشستگی در برنامه ششم بهبود می‌یابد 

در حال حاضر سن بازنشستگی با استانداردها فاصله زیادی دارد این در حالی است که در کشورهای دیگر افزایش سن امید به زندگی همراه با سن بازنشستگی ارتقاء پیدا می‌کند اما این درحالی است که در ایران این سن تغییر نکرده است.

محمدعلی ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری از بهبود وضعیت قوانین بازنشستگان خبر داد و می‌گوید: متوسط سن بازنشستگی در صندوق کشوری 51/5 سال است، در برنامه ششم پیشنهاد شده که به صورت تدریجی تا پایان برنامه سن بازنشستگی افزایش پیدا کند و همچنین افزایش سابقه نیز پیشنهاد شده است.

 گفتنی است ؛دیگر مسائل پیش‌روی بازنشستگان نیز در حال بررسی است که هر چه سریع‌تر در جلسات این سازمان رسیدگی و برای بهبود وضعیتشان اندیشیده می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
مادیگه به این وعده وعیدهاعادت کردیم مگه خدانجاتمون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با سلام
خواهشمند است به اطلاع آقای نوبخت برسانید که با تأخیر انداختن بازنشستگی کارمندان دولت کسری منابع سازمان بازنشستگی تأمین نمی شود. در هرحال نباید خدمت کارمندان دولت بیش از سی سال باشد زیرا کارمندان دارای خدمت بیش از سی سال کسور بازنشستگی پرداخت نمی نمایند و هر سال 2.5 درصد حقوق اضافه می گیرند که این امر باعث کسر منابع سازمان بازنشستگی می شود . کارمندان دولت با افزایش خدمت بیش از سی سال مخالف می باشند
آخرین اخبار