انتقاد دموکرات ها از ناکافی بودن اقدامات اوباما در برابر تهدید داعش

وجود شواهدی دال بر تروریستی بودن حادثه تیراندازی "سن برناردینوی" کالیفرنیا، دولت آمریکا را با چالش جدیدی مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، در پی کشته شدن 14 نفر در حادثه مرگبار تیراندازی در سن برناردینوی کالیفرنیا، دموکراتهای کنگره خواستار تشدید اقدامات دولت اوباما برای مقابله با تهدید داعش شدند. پس از این حادثه، بسیاری از متحدان دموکرات اوباما در کنگره اظهار داشتند: نمی توانند بپذیرند دولت از تمامی ظرفیت های موجود برای مقابله با تهدید داعش استفاده می کند.

نگرانی ها از اقدامات ناکافی دولت اوباما برای مقابله با تروریست های داعش ماه گذشته افزایش یافت. به دنبال حملات تروریستی پاریس، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره خواستار کنار گذاشتن طرح رئیس جمهور برای پذیرش مهاجران سوری شدند. در پی این اقدام، مقامات بلندپایه دولت در دیدار با نمایندگان دموکرات، از آنها خواستند مانع از تلاش جمهوری‌خواهان برای شکست طرح اوباما شوند. نمایندگان دموکرات پس از حادثه تیراندازی سن برناردینو، با جمهوری‌خواهان همصدا شده اند و خواستار سخت گیری های بیشتر در بحث پذیرش مهاجر از کشورهایی نظیر سوریه شدند.

در حالی که بسیاری از دموکراتها موافق سیاست های اوباما در بحث عراق و سوریه هستند و بر این باورند که آمریکا نباید با داعش وارد جنگی زمینی شود، سناتورهای دموکرات نتوانستند هجمه ای از انتقادات را در خصوص ضعف عملکرد دولت در بحث امنیت ملی تاب بیاورند. از این رو، هفته جاری لوایح جداگانه ای را برای مبارزه با تروریسم به کنگره ارائه دادند. سلب مالکیت سلاح از کسانی که در لیست تروریستی اف‌‌بی‌آی قرار دارند، از جمله این لوایح ذکر شده است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار