افزایش صادرات گاز به ترکیه امکان ندارد/ صادرات گاز به پاکستان هنوزعملیاتی نشده است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ایران در چارچوب قرارداد فعلی گاز مازاد برای صادرات به ترکیه ندارد گفت: مذاکره با عمان، امارات متحده عربی و افغانستان در حال انجام است.

عزیز الله رمضانی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به قراردادهای ایران در حوزه گاز اشاره کرد و گفت: هم اکنون قراردادهای صادرات گاز به ترکیه، سوآپ گاز با جمهوری آذربایجان، مبادله برق و گاز با کشور ارمنستان، صادرات گاز به بغداد و بصره و قرارداد صادرات گاز به پاکستان که هم اکنون عملیاتی نشده، از جمله قراردادهای ایران در حوزه گاز به شمار می رود.

رمضانی تاکید کرد: همچنین مذاکره با عمان، امارات متحده عربی و افغانستان در حال انجام است و پاکستان نیز بعد از این شرایط جدید ایجاد شود قرارداد عملیاتی آن انجام خواهد شد که میزان این قرارداد 21 میلیون متر مکعب گاز در روز است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران درباره این که آیا ایران آمادگی امضای قرارداد جدید برای صادرات گاز به ترکیه دارد، گفت: برای امضای قرارداد جدید آمادگی داریم مذاکره کنیم همچنین هنوز پیشنهادی مبنی بر افزایش تقاضا برای خرید گاز از سوی ترکیه مطرح نشده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران درباره این که اگر ترکیه درخواست جدیدی برای دریافت گاز ارائه دهد آیا ایران آمادگی پاسخگویی به این درخواست را دارد، اظهار کرد: اگر درخواست جدیدی ارائه دهند باید امکانات ما از نظر تولید و انتقال مورد بررسی قرار گیرد.

وی از آمادگی ایران برای مذاکره با ترکیه برای امضای قرارداد جدید صادرات گاز به این کشور خبر داد و گفت: ایران در چارچوب قرارداد فعلی گاز مازاد برای صادرات به ترکیه ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
DAR SAADERAATEMOON (HAR AGHLAAMI)BAAYAAD TA-ADOD DAASHTE BAASHIM VA MAGHSADHAAYE BISHTARI DAASHTE BAASHIM TAA HICH KAS NATOONE ESTEFAADEYE SIYAASI KONE .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
صادرات CNG به ترکیه
آخرین اخبار