مخالفت نمایندگان ملت با افزایش قیمت بلیت قطار :

همه چیز مهم است جز جیب خالی مردم / سیاستی که تدبیر در آن دیده نشده است

نمایندگان ملت ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت رجا در شرایط کنونی ،معتقدند که این افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها فقط تحمیل هزینه و فشار اقتصادی برای مردم را به همراه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما ،اینبار نوبت افزایش قیمت بلیت قطار شد گویا سازمان هواپیمایی کشوری و رجا با یکدیگر مسابقه گذاشته اند ،که بلافاصله بعد از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در 170مسیر ،رجا نیز برای اینکه از این غافله عقب نماند به فکر افزایش بلیت افتاد، اما آنچه که از نگاه این دوسازمان مغفول مانده ،وضعیت جیب مردم آن هم در این شرایط رکود اقتصادی است .!

موافقت با افزایش 15درصدی قیمت بلیت قطار در حالی صورت گرفته که پیشتر برخی از شرکت های حمل و نقل ریلی برای افزایش دوباره قیمتها درخواستهایی داده بودند که موافقت نشده بود اما انطور که مسئولان رجا می گویند با افزایش هزینه های شرکت های ریلی و دیگر هزینه ها ، در نهایت شرکت راه آهن با این افزایش قیمت موافقت کرد.

سید محمد راشدی معاون مسافربری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفته که طبق این مصوبه قیمت بلیت 10 مسیر حدود 15 درصد افزایش می یابد اما افزایش قیمت بلیت در برخی از مسیرها به منزله آزادسازی قیمت بلیت قطار نیست بلکه با افزایش هزینه های شرکت های حمل ونقل ریلی در زمینه مختلف از جمله تعمیر، نگهداری و ضریب اشغال صندلی در زمان غیر پیک سفر با افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری موافقت شد.

گفتني است شركت هايي كه در ايام غير پيك تخفيف لازم را به مسافران داده باشند با نظارت شركت راه آهن در ايام پيك مي توانند تا سقف حداكثر ۲۰ درصد افزايش قيمت را لحاظ كنند.

نکته قابل توجه اینکه در حالی 25آذرماه افزایش 15درصدی قیمت بلیت قطار ها را شاهد خواهیم بود که سال گذشته نیز مسئولان محترم رجا به بهانه افزایش هزینه ها و بالابردن کیفیت خدمات 20درصد به قیمت بلیت ها افزودند اما نه به ناوگان ریلی اضافه شد و نه ازبالارفتن کیفیت خدمات خبری شد!

در این باره نمایندگان ملت نیز با مخالفت نسبت به این افزایش قیمت بلیت قطار معتقدند که با توجه شرایط رکود اقتصادی در کشور در حال حاضر این افزایش بی حساب و کتاب و بدون برنامه تنها مردم را به زحمت می اندازد و هیچ اثر مثبتی در پی نخواهد داشت .

به باور نمایندگان ملت وقتی هنوز زیر ساخت های لازم برای ارتقای کیفیت خدمات را نداریم این افزایش قیمت ها فقط یک کار بیهوده است وتحمیل فشار اقتصادی بیشتر به مردم و بس .

افزایش قیمت‌ها بی‌حساب و کتاب شده

علی نعمت چاردولی نماینده مردم ملایر و همدان در مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش 15درصدی قیمت بلیت ها در رجا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : واقعیت امر این است که بنده با این افزایش قیمت بلیت ها بویژه در بحث حمل و نقل ریلی مخالف هستم.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت های بی حساب و کتاب چه در ناوگان هوایی و چه در ناوگان ریلی با استقبال نکردن از سوی مردم روبرو خواهد شد .

نماینده مردم ملایر وهمدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده کمتر از قطار برای مسئولان مقرون به صرفه نیست گفت : در لایحه بودجه سال94انصافا مجلس و کمیسون عمران از صندوق توسعه ملی گرفته تا ردیف های متعدد برای توسعه ریلی از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما مسئولان همچنان علاقه مندند که به بهانه افزایش خدمات و بالابردن کیفیت از جیب مردم هزینه کنند .

وی گفت : بجز افزایش قیمت ها که هزینه های زیادی را بر دوش مردم نیز می گذارد بهتر است راهکارهای مدیریت شده مناسب تری را مسئولان مد نظر قرار دهند تا هم خدمات بهتری ارائه شود و هم رغبت مردم به سمت حمل و نقل ریلی بیشتر شود .

وقتی کیفیت بالانمی رود این افزایش قیمت ها کارگشا نیست

احمد علی مقیمی عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس نیز با اعتراض به افزایش قیمت بلیت گفت : هم اکنون زیر ساخت های لازم برای حمل و نقل ریلی از جمله افزایش واگن ها آماده نیست آن وقت افزایش 15درصدی قیمت ها چه کمکی به ارتقای کیفیت خدمات به مسافران می کند .!

نماینده مردم بهشهر نکا و گلشهر مازندران در ادامه افزود : متولیان این امر با افزایش یکباره قیمت ها آن هم قطاری که بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل استقبال کننده دارد بطور حتم با اینکار تنها تحمیل فشار اقتصادی بیشتر را برای مردم خواهند داشت .

وی با انتقاد از اینکه سال گذشته نیز به بهانه افزایش خدمات و ارتقای کیفیت 20درصد به قیمت ها افزودند گفت : از آن موقع تاکنون نه تعداد ناواگن را اضافه کردند و نه تسهیلات مشتریان را افزایش دادند! و در جاهایی حتی به تاخیر و کیفیت پایین خدمات مردم ناراضی نیز بودند. !

وی در پایان گفت : بطور حتم کمیسیون عمران در زمان مناسب ورود خواهد کرد که بیش از این مردم متحمل هزینه نشوند.

افزایش قیمت بلیت قطار سیاستی نامعقول است

حسین محمد زاده عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز باره این افزایش قیمت ها انتقاد کرد وگفت : در این آزاد سازی قیمت ها که ابتدا ناوگان هوایی کشور از آن مصون نماند و الان نیز قیمت 15درصدی بلیت قطار را نیز شاهد بودیم اصلا سیاستی معقول و مقرون به صرفه برای مردم نخواهد بود .

نماینده مردم درگز در خانه ملت اعتقاد قلبی من این ست که در تمام دنیا شرایط اقتصادی و در آمدی مردم با هزینه های حمل و نقل به ویژه ریلی و قطار همخوانی دارد چرا که بیشتر مردم برای سفر از این وسیله استفاده می کنند اما در کشور این مساله نادیده گرفته می شود .

محمد زاده معتقد است اگر قرار است افزایش قیمتی داشته باشیم باید تمهیدات آن هم اندیشیده شود نه اینکه فقط یک تحمیل هزینه اضافی را بر دوش مردم سوار کنیم .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
نظم وشفافیت راه‌گشا است
آخرین اخبار