راه و شهرسازی در طی هفته گذشته؛

افزایش قیمت بلیت از 25 آذر/ مهلت 20 روزه به متقاضیان مسکن مهر پرند

پروژه‌های نیمه تعطیلی که چشم انتظار تصمیم‌گیری درست متولیان و افزایش قیمت بیلت از 25 آذر مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در بخش راه و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت راه و شهرسازی در هفته گذشته با خبرهای داغ روبه‌رو بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی با مشکلات متعددی روبرو هستند، این آزادسازی تنها موجب متضرر شدن مردم می‌شود.


هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر آزاد سازی قیمت بلیت هواپیمایی صادر نشده است اما برخی شرکت‌ها پیش از موعد مقرر دست به کارشده‌اند.


با موافقت راه آهن جمهوری اسلامی قیمت بلیت قطار بطور متوسط 8 درصد از 25 آذر ماه افزایش پیدا می کند.


روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه اي ضمن تشريح وضعيت كنوني بخش خصوصي در حوزه ريلي از موافقت راه آهن با افزايش به طور متوسط ۸ درصدي قيمت بليت قطارها توسط بخش خصوصي از بيست و پنجم آذرسالجاري خبرداد.


گویا داستان کلیشه‌ای افزایش قیمت‌ها علی رغم تلاش‌های محکم مسئولان، امسال هم ختم به خیر نشد زیرا نتوانست دلالان را در مقابل این همه تقاضای بالا سیراب کند.


وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین ظرف مدت یک هفته یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از سه مرز مهران٬ شلمچه و چذابه خارج و به کشور بازگشتند.


در پی بارش برف و کولاک در کشور شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با اضافه کردن واگن به قطارهای مسیرهای مختلف به مسافران در سرما مانده امدادرسانی کرد.


شرکت هواپیمایی ایرفرانس امروز از برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس از مبدأ پاریس به مقصد تهران در ماه آوریل آینده خبر داد.


هواپیما با 7 ساعت تاخیر مشهد را به مقصد تهران ترک کرده و مسولان حاضر در فرودگاه نیز علت تاخیر را اعلام نکرده اند.


رئیس کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: با مسدود بودن محورهای آزادراهی همدان- تهران، زنجان- قزوین و رشت- قزوین پیش‌بینی می‌شود تا قبل از ظهر این محورهای مواصلاتی بازگشایی شود.


کارشناس هواشناسی گفت: آخرین ایستگاه قطار بارشی نواحی شرقی کشور از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی رسیده که در این استان‌ها بارش به صورت برف خواهد بود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور با رکود روبرو است آزادسازی قیمت‌ها با افزایش آن مردم را به زحمت می‌اندازد.


بارش برف پس از مدت ها را خیلی ها به نشانه های ال نینیو ربط دادند در حالیکه به گفته سازمان هواشناسی پدیده ال‌نینو در کشور رخ نداده است.


شرکت عمران شهر جدید پرند از متقاضیان مسکن مهر خواست نسبت به تکمیل آورده‌ خود اقدام کنند، در غیر این صورت متقاضیان خوش‌حساب در اولویت قرار می‌گیرند.


روابط عمومی راه آهن با توجه به مسدود شدن اکثر راه های مواصلاتی و همچنین لغو برخی پروازها، در اطلاعیه ای از حرکت بموقع همه قطارها در تمام محورهای ریلی کشور خبر داد.


علی‌رغم اظهارات مسئولین فرودگاه مهرآباد، پرواز تهران- ارومیه به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی پنج ساعت به تأخیر افتاده است.


مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی گفت: امروز تا فردا رشته‌کوه البرز با برف، کولاک و وزش باد شدید همراه است به طوری که در تهران وزش باد با سرعت 10 تا 15 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


طی شبانه‌روز گذشته، كل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1629 ترددشمار فعال درمحورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 13.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.


امروز سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، مركز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق كشور فعال شده كه پیامد آن ابرناكی، بارش باران و برف، در پاره ای نقاط وزش باد شدید موقت است.


پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به حالت طبیعی بازگشت و در حال حاضر تمامی پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه در حال انجام است.


در حال حاضر پارکینگ مهرآباد و30 فروند فوکری که خاک می خورد و یا ورود هواپیماهایی با طول عمر بیش از 15 سال خود موید این موضوع است که نیاز به نظارت و بازشکافی کاستی‌ها بیش از پیش از نقدینگی با اهمیت تر است.


یک کارشناس ارشد راه گفت: آزادسازی نرخ بلیت‌ها تنها راه‌حل بالا بردن کیفیت خدمات و مشکلات شرکت‌های هواپیمایی نیست.


کار‌شناس مسکن گفت: در بسیاری از ساختمان‌های جدید استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود و سه ارگان مربوطه به جای هماهنگی، ضدهم عمل می‌کنند.


روز سه شنبه با خروج این سامانه هوای سرد و خشک تا پایان هفته کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کاهش دما تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند.


معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: باید از هر گونه ساخت و ساز و تصرف در بدو شروع جلوگیری شود و کسانی که مجوز صادر می‌کنند نباید خود را مصون از اجرای قانون بدانند.


نماینده وزیر در امور اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال گفت: در هشت ماه گذشته در تهران هزار مورد حکم اجرای تخریب داشتیم که در مجموع 5 میلیون و 200 هزار مترمربع از اراضی تخریب شد.


بارش باران گاهي رعدوبرق و وزش باد در جنوب غرب، غرب، نواحي مركزي و در بعداز ظهر شمال غرب، دامنه هاي جنوبي البرز و سواحل شمالي كشور پيش بیني مي شود.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن گفت: در طرح پیشنهادی فروش اقساطی مسکن در صورت تصویب، انبوه‌ساز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ کل را به طور اقساطی در حدود پنج سال از خریدار دریافت می‌کند.


سال‌هاست دولت تلاش می‌کند با اعطای وام،بازار نابسامان مسکن را مدیریت کنداما تاکنون اعمال این سیاست‌ها نتوانسته تشنج و التهاب این بازار راآرام کند.


یک کارشناس مسکن گفت: رونق خرید و فروش در بخش مسکن منوط به سیاست‌هایی است تصمیم گیران با تصمیم سازی درست می‌تواند چرخ نیمه تعطیل این بخش را به حرکت درآورند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، بیلت ، مسکن ، راه ، متقاضی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار