اختلاف بر سر تامین سوخت عامل تاخیر پرواز

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: اختلاف شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت باعث تاخیر پروازهای این شرکت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدرضا سیدی در خصوص تاخیرهای به وجود آمده به دلیل نداشتن سوخت گفت: شرکت نفت مدعی است که شرکت هواپیمایی هما پول سوخت را پرداخت نکرده و شرکت هما مدعی است که بدهی ندارد.

وی گفت: این موضوع باعث شده است  امروز تاکنون پرواز 16:30 تهران -نجف و پرواز دیگری که ساعت 17 بوده است ، انجام نشود.

سیدی افزود: تلاش می کنیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی گفت: امروز نیز میان شرکت ماهان و شرکت پخش فرآورده های نفتی مشکل پیش آمده بود که برطرف شد.

همچنین جند روز پیش نیز شرکت هواپیمایی ایران ایر در پرواز تهران - بندرعباس - چابهار که با تاخیری یک ساعت و نیمه صورت پذیرفت پس از نشستن در فرودگاه بندعباس از در اقدامی عجیب از ادامه پرواز به چابهار خودداری نمود.

مسئولین ایران ایر علت عدم پرواز به سمت چابهار را نداشتن سوخت کافی و ممانعت شرکت سوخت رسانی به هواپیمایی ایران ایر به علت بدهی قبلی ایران ایر به این شرکت عنوان نمودند.

بر اساس این گزارش شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی بارها ایرلاین‌های بدهکار را تهدید کرده بود که در صورت عدم پرداخت بدهی سوخت رسانی به آنها را متوقف خواهد کرد.

لازم به ذکر است مشکل بدهی ایرلاین ها چند سالی است که موجب شکایت های متعدد شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران شده به گونه ای که بر اساس آمار این شرکت، بدهی شرکتهای هواپیمایی از سال 92 تا کنون، 62 درصد افزایش یافته است.

اخیرا مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده‌اند به دنبال وصول مطالبات خود ‌از شرکت‌های هواپیمایی‌ هستند و به تازگی نیز حساب‌های بانکی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی مسدود شده است، ضمن آنکه قطع سوخت رسانی به این شرکت‌ها به عنوان یک گزینه مطرح در صورت عدم تسویه بدهی این شرکت‌ها ‌مد نظر شرکت پالایش و پخش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار