پیش‌بینی صادرات فرش دستباف ایران به بیش از 300 میلیون دلار

معاون بازاریابی و فروش مرکز ملی ایران از صادرات 150 میلیون دلاری فرش دستباف ایران تا پایان آذر ماه سال‌جاری خبر داد.

مجتبی فیض‌الهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صادرات فرش دستباف ایران و آمار هشت ماهه سال‌جاری گفت: میزان صادرات قالی ایرانی تا پایان آبان ماه سال‌جاری به 150 میلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال 94 به بیش از 300 میلیون دلار افزایش یابد.

وی افزود: همانند سال گذشته مهم‌ترین بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران کشورهای آلمان، امارات، ایتالیا، چین و لبنان بوده است.

فیض‌الهی با اشاره به اینکه میزان صادرات فرش دستباف نسبت به سال گذشته کمی کاهش داشته است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای برجام بازار صادراتی ایران در کشورهای آمریکای شمالی بار دیگر احیا شود و در نتیجه رقم صادرات بیش از پیش افزایش یابد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه بازارهای صادراتی ایران، مرکز ملی فرش بنا دارد تا در نمایشگاه دموتکس آلمان مذاکراتی را جهت ورود به بازارهای کشور آمریکا با تجار آمریکایی داشته باشد.

به گفته فیض‌الهی در نمایشگاه انواع کفپوش و فرش دستباف در نمایشگاه دموتکس آلمان که در نیمه دوم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود کلیه صادرکنندگان قالی ایرانی از استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و ... حضور دارند.

گفتنی است نمایشگاه دموتکس آلمان بزرگترین نمایشگاه کفپوش و فرش دستباف است که هر ساله به مدت چهار روز در آلمان برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار