50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای 10 ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی

معاون توسعه فناوری معاونت علمی از 50 میلیارد تومان اعتباری که برای 10 ستاد توسعه فناوری راهبردی هزینه شده است خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اعتبارات هزینه شده توسط 10 ستاد توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده و سه ستاد توسعه فناوری نانو،‌ زیست‌ فناوری و علوم شناختی دارای ردیف و بودجه مستقل هستند.

وطنی افزود: برای رسیدن به یک محصول دانش‌بنیان باید از مرحله تولید علم، توسعه فناوری نوآوری،‌ نمونه سازی، تولید صنعتی و تجاری سازی گذشت. 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی تصریح کرد: سرعت توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری در کشور بسیار پایین است و فراهم سازی بستر ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان و تعامل سازنده با دستگاه‌ها مورد تاکید این ستاد است.

وی همچنین با اشاره به رتبه سوم ایران در علوم عصب شناختی عنوان کرد: ایران از نظر تولیدات علمی در شاخه‌ی عصب شناختی رتبه 33 و در منطقه از رتبه سوم برخوردار است همچنین جایگاه ایران از نظر تولیدات علمی سلول‌های بنیادی در خاورمیانه دوم و در جهان بیست و هشتم می‌باشد و از لحاظ تولید علم در زمینه انرژی های تجدید پذیر دارای رتبه 14 و در سطح منطقه از رتبه اول برخوردار هستیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار