فالون: برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به منظور مقابله با داعش نداریم

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور تصمیم ندارد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، نیروی زمینی به سوریه و عراق اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع انگلیس تصمیم این کشور اعزام نیروهای زمینی به سوریه و عراق را منتفی دانست.

مایکل فالون دیشب پس از دیدار با اشتون کارتر، همتای آمریکایی خود، گفت: «کشورش هیچ برنامه ای برای عزام نیروی زمینی به سوریه و عراق برای جنگ با داعش ندارد.»

فالون افزود :« در نشستی که با حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در بغداد داشتم ،کاملا شفاف به من گفت عراقی ها نمی خواهند روی نظامیان انگلیسی را درکشورشان ببینند همان طوری که با حضور دوباره نظامیان آمریکایی در عراق به شدت مخالفند.»

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد موضع دولت عراق این است که مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری داعش باید با پشتیبانی نیروهای محلی آزاد شود و نیروهای خارجی نمی توانند در عملیات زمینی برای آزاد سازی خاک عراق از اشغال تروریست ها مشارکت داشته باشند.

پس از موافقت پارلمان انگلیس با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه تروریست های داعش در سوریه، جنگنده های انگلیسی از اواسط ماه دسامبر حملات هوایی در سوریه را آغاز کردند .


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار