سرانجام تجمع آتش‌نشان‌ها به کجا رسید؟/عبدالهی: درخواست آتش‌نشان‌ها از عهده شهرداری خارج است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به تجمع آتش نشان‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه شهری باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز (یکشنبه) بیش از 70 نفر از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران به دلیل نادیده گرفته شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

مجتبی عبداالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به  دلیل تجمع نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران اظهار کرد: سال 1392 بازنشستگی پیش از موعد برای آتش نشانان در سن 50 سالگی با 20 سال سابقه کار در هیات دولت به تصویب رسید. 

سرانجام تجمع آتش‌نشان‌ها به کجا رسید؟/عبدالهی: درخواست آتش‌نشان‌ها از عهده شهرداری خارج است

وی افزود: اما اکنون با گذشت دو سال نیروهای آتش نشان خواستار حذف قید سن 50 سالگی در قانون بازنشستگی پیش از موعد هستند اما به دلیل اینکه این قانون در دولت به تصویب رسیده رسیدگی و حذف این قانون از عهده شهرداری تهران خارج است. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما منکر پرخطر بودن شغل آتش نشانی نمی شویم، گفت: تا به امروز شهرداری تهران توجه ویژه ای به نیروهای خدوم آتش نشان داشته است و در حال حاضر این نیروها نسبت به بیشتر کارکنان دیگر سازمان ها و نهاد های شهرداری از حقوق و مزایای بهتری برخوردار هستند.

عبدالهی با بیان اینکه بیشتر نیروهای آتش نشان از میزان حقوق و مزایای پرداختی خود راضی هستند، یادآور شد: آتش نشانان در ماه تنها 10 روز فعالیت می کنند و بعد از 24 ساعت کار، 48 ساعت را استراحت می کنند. 

سرانجام تجمع آتش‌نشان‌ها به کجا رسید؟/عبدالهی: درخواست آتش‌نشان‌ها از عهده شهرداری خارج است

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشان از تجهیزات و امکانات خوبی در شهرداری تهران استفاده می کنند، تاکید کرد: در صورتی می توانیم کارمندان را با 20 سال سابقه کار در سازمان آتش نشانی بازنشسته کنیم که شهرداری تهران از محل اعتبارات خود، برای هر فردی که می خواهد با این میزان سابقه کار بازنشسته شود 400 میلیون تومان به صندوق بازنشستگی کشور بپردازد و با 20 سال سابقه کار 30 روز حقوق دریافت کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با توجه به اعتراض برخی از نیروهای آتش نشان گفت: بسیاری از مدیران ارشد سازمان آتش نشانی درخواستی برای بازنشستگی پیش از موعد ندارند و درخواست دارند که بیش از 30 سال کار کرده و از حقوق و مزایای این شغل بهره مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار