میرور: آی پی های مورد استفاده داعش، متعلق به انگلیس است

اسناد بدست آمده یک گروه هکری نشان داد تعدادی از آی پی های گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی، متعلق به وزارت کار و بازنشستگی انگلیس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت میرور، گروهی از هکرها اعلام کردند تعدادی از حسابهای حامیان گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی بوسیله نشانی های اینترنتی وابسته به "وزارت کار و بازنشستگی" انگلیس اداره می شود.

گروهی از کارشناسان رایانه که خود را "ونداسک" می نامند به مدارکی دست یافتند که نشان می دهد دست کم 3 حساب گروه تروریستی داعش بوسیله این وزارتخانه اداره می شود. 

اطلاعات جمع آوری شده این گروه هکری شامل "آی پی" های استفاده شده حسابهای عناصر گروه تروریستی داعش است. داعش از این حسابها حتی برای استخدام و تبلیغات اینترنتی نیز استفاده می کرده است. 

نخست به نظر می رسید "آی پی" این رایانه ها در عربستان سعودی باشد؛ اما پس از بررسی های گسترده تر مشخص شد این آی پی ها وابسته به "وزارت کار و بازنشستگی" مستقر در لندن است.

یکی از این هکرها در مصاحبه با وبسایت میرور گفت: به نظر شما عجیب نیست؟ این حسابها وابسته به وزارتخانه ای در لندن است. اسناد بدست آمده نشان داد در این حسابها مبادلاتی میان انگلیس و عربستان سعودی انجام شده است. در واقع، دولت انگلیس تعداد زیادی "آی پی" به دو شرکت سعودی فروخته بود. پس از آن، این آی پی ها به دست عناصر گروه تروریستی داعش افتاد.

این درحالیست که وزارت کار و بازنشستگی انگلیس مالکیت این آی پی ها را رد کرد؛ اما دفتر کابینه انگلیس اعلام کرد برای خلاص شدن از تعدادی از آی پی ها، آنها را به دو شرکت سعودی فروخته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۴
كار نه..! خرابكاري و شيطنت ،كار انكليسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مثل همیشه کار، کار اینگیلیسه
آخرین اخبار