کرمانشاه؛

تبدیل بنزین یورو 4 به بنزین یورو 2 در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه گفت: باید بنزین یورو 4 تولید شده در پالایشگاه کرمانشاه را به بنزین یورو 2 تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت پالایش نفت استان کرمانشاه گفت: باید بنزین یورو 4 تولید شده در پالایشگاه کرمانشاه را به بنزین یورو 2 تبدیل کنیم.

صیدمحمد جمشیدی گفت: در حال حاضر علاوه بر کرمانشاه در دو پالایشگاه اراک و تهران و بخشی از پالایشگاه اصفهان بنزین یورو 4 تولید می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز بالای کشور به بنزین مجبور هستیم برای افزایش حجم بنزین، بنزین یورو 4 تولیدی را به بنزین یورو 2 تبدیل کنیم.

جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر بنزین یورو 4 در پالایشگاه کرمانشاه تولید می‌شود، اما اجازه توزیع آن را نداریم، چون نیاز کشور به بنزین معمولی بالاست و برای رفع این نیاز بنزین یورو 4 تولیدی را به بنزین یورو 2 تبدیل می‌کنیم، اگر همه پالایشگاه‌ها به سمت تولید بنزین یورو 4 بروند ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌ها پایین می‌آید.

وی اضافه کرد: بنزین یورو 2 و یورو 4 تفاوتی در بهسوزی و کارکرد خودرو ندارند و تنها در بحث اثر بر محیط زیست تفاوت دارند و بنزین یورو 2 نسبت به بنزین یورو 4 دارای آلاینده‌های بیشتری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پالایشگاه‌ها تا سال 1398 برای کیفی سازی محصولات خود فرصت دارند و از سال 1398 به بعد باید تنها بنزین یورو 4 تولید کنند و اگر این کار نشود دولت بنزین را از آنها با قیمت پایین خریدار می‌کند و قطعا این شرایط سودی برای آنها نخواهد داشت.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.