کرمانشاه؛

نیاز کرمانشاه به مگاپروژه‌ ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: باید از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور برای اجرای مگاپروژه‌های کرمانشاه استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه می گوید باید از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور برای اجرای مگاپروژه‌های کرمانشاه استفاده کنیم.
رضا رحیمی گفت: کرمانشاه برای پیشرفت اقتصادی، به پروژه‌های کلان و مگاپروژه‌ها به اندازه پروژه‌های خرد و SMEها نیاز دارد.

وی افزود: خودروسازی کرمانشاه، صنایع نفت و پتروشیمی، مناطق ویژه اقتصادی، کارخانه‌های قند از مگاپروژه‌هایی است که در کرمانشاه قابلیت اجرا دارد.

رحیمی اظهار داشت: در صورت راه اندازی خودروسازی کرمانشاه، این صنعت به تنهایی ده‌ها واحد پایین دستی و قطعه‌سازی را ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از مهمترین مگاپروژه‌ها باشد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد و صنایع پایین دستی آن کرمانشاه می‌تواند به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شود، زیرا امکان صادرات تولیدات این واحد را به دلیل هم مرزی با عراق دارد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  یادآوری کرد: صنایع نفت و پتروشیمی نیز در کرمانشاه سابقه درخشانی از نظر توسعه اقتصادی و اشتغال دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: مناطق ویژه اقتصادی که پتانسیل تبدیل شدن به مناطق آزاد تجاری را دارند، از دیگر پروژه‌های کلان کرمانشاه هستند، که با معافیت‌های مالیاتی و امکانات خوبی که برای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی فراهم می آورند.

رحیمی تصریح کرد: تامین اعتبار پروژه‌های کلان، دشوار و زمان‌بر است و بخش دولتی و یا بخش خصوصی به تنهایی توانایی سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها را ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه باید از سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور هم در اجرای این پروژه‌ها استفاده کرد، گفت: باید پای سرمایه‌گذاران خارجی را نیز به این پروژه‌ها باز کنیم، خصوصا در شرایطی که با رفع تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری بهتر شده ‌است.

مگاپروژه‌ها علاوه بر اشتغالزایی کلانی که در خود این پروژه‌ها وجود دارد، صنایع پایین دستی هزاران واحد کوچک پایین دستی، خدمات فنی مهندسی و صنعت خرد آنها نیز برای صدها نفر شغل ایجاد می کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.