رشد 3 درصدی دیپلماسی علمی

وزیرعلوم گفت: رشد 3 درصدی دیپلماسی در دو سال اخیر را داشته‌ایم که امیدواریم در دوران پسا تحریم با افزایش روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات  و فناوری امروز در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اعلام خبر فوق افزود: در گذشته سهم‌مان از دانشمندان برتر جهان حدود 1 درصد بود که امروز می‌توانم اعلام کنم تعداد اساتید و دانشمندان ما در عرصه بین المللی به 200 نفر رسیده است. 

وزیرعلوم  گفت: رشد 3 درصدی دیپلماسی در دو سال اخیر را داشته‌ایم که امیدواریم در دوران پسا تحریم با افزایش روبرو شویم.

دکتر فرهادی خبر خوشی هم برای مخترعین در این جشنواره داد که در این دوره از خرید محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند ممنوع اعلام شده که همین امر باعث می شود تولید در شرکتهای دانش‌بنیان شکوفا شود. 

وزیر علوم گفت: پارکهای تخصصی علم و فناوری در حال شکل‌گیری هستند که متقاضیان خصوصی برای احداث پارکهای علم و فناوری رشد قابل توجهی داشته است. 

وی اشاره‌ای هم به گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان کرد و افزود: پارکهای علم و فناوری در کشور طی دو سال گذشته بیش از 80 میلیون دلار صادرات و بیش از هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته‌اند.

دکتر فرهادی در ادامه خاطر نشان کرد: 600 شرکت دانش‌بنیان در پارکهای علم و فناوری فعالیت می‌کنند که امیدواریم در آینده با رشد شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه شویم. 

وزیر علوم گفت: تلاشمان را می‌کنیم که در هر استان حداقل یک شرکت دانش‌بنیان وجود داشته باشد که صندوق توسعه و حمایت با دادن کمک‌های بلاعوض و وام‌های با درصد پایین در جهت تولید علم گام مهمی بردارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.