تصویب بودجه 200 میلیون دلاری برای صندوق پژوهش

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: اختصاص بودجه 200 میلیون دلاری برای صندوق پژوهش از مهمترین اقداماتی است که انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه پژوهش ، فناوری و فن‌بازار ضمن عرض خیر مقدم به پژوهشگران گفت: امسال اتفاقات بسیار خوبی در زمینه پژوهش خواهد افتاد که اختصاص بودجه 200 میلیون دلاری برای صندوق پژوهش از مهمترین اقداماتی است که انجام شده است. 

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: در حاشیه این نمایشگاه ضمن تشکر از وزارتخانه‌های مختلف و پژوهشگران به مناسبت هفته پژوهش گفت، در این هفته دستاوردهای یکساله محققین و فناوران برتر کشور را خواهیم دید و هدف ما این است که هر چه زودتر رابطه صنعت و جامعه برقرار شود.

 وی در ادامه ضمن تائید صحبت‌های دکتر ستاری گفت: این اتفاق خوب که بودجه 200 میلیون دلاری تصویب شد، هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید که می‌تواند کمک شایانی به رابطه بهتر صنعت و دانشگاه‌ها بکند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در نمایشگاه ایده‌های برتر نیز تعدادی زیادی ایده داده شده است که به عزم دولت برای تجاری سازی آنها جزم شده است و امسال قصد داریم که یک درصد از بودجه ناخالص داخلی به بودجه پژوهش اختصاص یابد، در حالی که این سهم در سال گذشته تنها 0.47 درصد بوده است . 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، پژوهش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار