حقانی: طرح ساماندهی دستفروشان طرحی خطرناک است

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: طرح ساماندهی دستفروشان طرحی خطرناک است که موجب هجوم افراد دیگر شهرها به تهران می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در رابطه با طرح ساماندهی دستفروشان در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: این طرح شهرداری بسیار خطرناک است و موجب خالی شدن روستاها می‌شود.

وی افزود: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری سد معبر به خیابان‌ها جرم است و همچنین بر اساس ماده 101 قانون شهرداری‌ها ، پیاده‌روها و سایر خیابان‌های شهر در مالکیت شهرداری ‌ها قرار دارد و همچنین درقانون 690 مجازات اسلامی آمده است که اگر فردی اقدام به تصرف عدوانی خیابان‌ها کند به یکسال حبس و پرداخت یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه مجازات می‌شود.

 رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: دستفروشی دو راهی اخلاق و قانون است و معضلی که باید قبول کرد زائده فقر و بی عدالتی است که اگر ساماندهی نشود باعث هجوم افراد دیگر شهرها و خالی شدن روستاها و مهاجرت به تهران می‌شود.

حقانی بیان کرد: اگر دستفروشی را به رسمیت بشناسیم و ساماندهی کنیم باعث رونق آن شده‌ایم اوایل انقلاب نیز این طرح در کنار پارک ملت انجام شد که با تلفات جانی همراه بود.

وی گفت: بهتر است به کمک نهادهای دولتی و بهزیستی‌ها جلوی اجرای طرح ساماندهی دستفروشان گرفته شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار