شهریان:

ایران در تربیت بانوان متخصص ورزشی بسیار موفق است

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: با توجه به موضوع سمپوزیوم که مبحث توانمند سازی زنان در ورزش بود، می توان کشورمان را در این زمینه به الگو تبدیل کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رباب شهریان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فرصتی مناسب را در اختیار زنان گذاشته تا در تمام عرصه های ورزش چه در بحث اجرایی و مدیریتی و چه در بعد انجام فعالیت های ورزشی همگانی و حرفه‌ای مشارکتی موثر را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت های اجرایی در ورزش زنان مستقل است کشور ما در آموزش و تربیت نیروی متخصص انسانی در این زمینه بسیار موفق بوده و نمونه خوبی برای دیگر کشورها است.

شهریان در همین خصوص افزود: آموزش و تربیت صدهزار مربی و شصت هزار داور در رشته های مختلف ورزشی نشان دهنده تلاش کشورمان در تربیت نیروهای تخصصی ورزشی است و نکته ای دیگر که حتی باعث تحسین مهمانان خارجی سمپوزیوم شد حضور گسترده زنان در عرصه مدیریتی ورزشی است؛ در واقع قدرت تصمیم گیری زنان در سیاست های کلان ورزشی کشورمان در سطح بسیار بالایی است.

نایب رئیس سمپوزیوم منطقه ای انجمن بین‌المللی تربیت بدنی و ورزش به کاربردی بودن مباحث مطرح شده در این سمپوزیوم اشاره و خاطرنشان کرد: سمپوزیوم بستر مناسبی را برای زنان ایرانی مهیا کرد تا با برقراری ارتباط با مهمانان خارجی که از چهره‌های علمی این عرصه هستند با نوین ترین دیدگاه ها در این عرصه آشنا شوند و با بهره‌گیری از مباحث مطرح شده در بحث جایگاه ورزشی بانوان و نقش آفرینی زنان در مدیریت ورزشی، بتوانند در جایگاه و سمت های خود کارایی بهتری داشته باشند و برای نهادینه کردن ورزش در بعد مدیریتی و اجرایی در کشور از آخرین تحقیقات،مطالعات، راه کارها و تجربه های دیگر کشورها استفاده کنند.

شهریان میزبانی این سمپوزیوم را افتخاری برای ورزش بانوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم نتایج ارزشمندی برای ورزش بانوان داشت و فرصتی بود برای چهره های علمی ورزش زنان در دنیا تا از نزدیک با توانمندی های ورزش زنان ایران در عرصه های مختلف آشنا شوند و خوشبختانه ذهنیت آن ها که به خاطر شیطنت های رسانه ای غرب منفی بوده است کاملاً مثبت شد و پذیرفتند که زنان در ایران در بالاترین سطح اجرایی و مدیریتی در ورزش حضور دارند.

وی در همین رابطه ادامه داد: مهمانان خارجی ما بخاطر جایگاه علمی شان در ورزش زنان از این پس به عنوان پایگاه هایی برای معرفی توانمندی های ورزش زنان کشور عمل خواهند کرد و قول هایی را در زمینه ایجاد بسترهایی مناسب برای شرکت هرچه بیشتر زنان مسلمانان در رویدادهای بین‌المللی ورزشی به ما داده اند؛ همچنانکه در گذشته نیز انجمن بین‌المللی تربیت بدنی و ورزش یاریگر ما در این زمینه بود.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان با اشاره به اینکه باید چنین برنامه‌هایی در ورزش زنان افزایش یابد، عنوان کرد: تمام مقاله ها و مباحث مطرح شده در این سمپوزیوم مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار خواهد گرفت تا در آینده ای نزدیک بتوانیم از داده ها و خروجی آن در راستای رشد و توسعه ورزش زنان بهره ببریم.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار