قزوین؛

اختصاص 60 درصد زکات به نیازمندان قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از اختصاص 60 درصد زکات استان به نیازمندان و محرومان و تداوم این رویه برای خدمت هر چه بیشتر به جامعه هدف خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ هدایت صفری اضافه کرد: طی سال های گذشته نسبت اختصاص زکات برای پروژه های عمرانی حدود 80 درصد به 20 درصد در اختصاص به نیازمندان بود ولی از ابتدای امسال تاکنون تلاش ما بر این بوده است تا حداقل 60 درصد زکات جمع آوری شده به نیازمندان و مابقی به پروژه های عمرانی اختصاص یابد.

وی اعلام کرد: در حوزه زکات مستحبی حدود 250 تن میوه در سطح استان جمع آوری شده و میان نیازمندان تقسیم شده است که بیشترین سهم جمع آوری را شهرستان بویین زهرا داشته است.

مدیرکل کمیته امداد  استان قزوین از ایجاد اشتغال برای 976 مددجو خبر داد و گفت : تاکنون بیش از دو برابر تعهدات ایجاد اشتغال زایی این نهاد به استانداری بوده است.


وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات امداد و منابع بانکی سرمایه گذاری برای اشتغال جامعه هدف داشته ایم و بنا داریم اگر بانک ها در حوزه ظرفیت مالی ما را یاری کنند، برای سال جاری میزان اشتغال زایی را تا سقف دو هزار 200 فقره برسانیم.


صفری افزود: براساس اسناد بالادستی ما موظف شدیم هر سال 10 درصد از مددجویان را از بدنه امداد خارج کنیم که بر همین اساس طی چهار سال گذشته (1393-1390) تعداد هفت هزار و 306 خانوار توانمند و خودکفا شده و از بدنه حمایتی امداد خارج شده و افراد جدید جایگزین شده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.