محول شدن طرح تربیت پرستار در بیمارستانها به منطقه‌ 7 آمایشی

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تربیت پرستار در بیمارستانها به منطقه‌ی 7 آمایش محول شد تا در آنجا مورد بررسی واقع شود.

محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وزارت بهداشت به بهانه‌ کمبود نیروی پرستاری طرح تربیت پرستار در بیمارستانها را ابلاغ کرده است، در حالیکه بجز تهران در تمام کشور مازاد نیروی پرستاری داریم. 

وی افزود: ما معتقد هستیم مشکل، کمبود کادر پرستاری نیست بلکه وزارت بهداشت در نحوه‌ی جذب پرستار مشکل دارد، چرا که نه مجوز استخدام دارد، نه بودجه و به شکلهای مختلف اقدام به تربیت پرستار می‌کند. 

شریفی مقدم گفت: در جلسه‌‌ای که با حضور اعضای سازمان نظام پرستاری، معاون آموزشی وزارت بهداشت و سهامداران بخش خصوصی برگزار شد، طی آن طرح تربیت پرستار در بیمارستانها به منطقه‌ی 7 آمایشی محول شد که در آنجا مورد بررسی واقع شود که آیا پرستار را در بیمارستان تربیت کنند یا تربیت نکنند و همچنین آیین‌نامه‌ی آن مورد بررسی قرار بگیرد. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در مجموع موضع سازمان نظام پرستاری مخالفت با اصل و اساس این طرح است چرا که پرستار به تعداد کافی داریم و بهتر است وزارت بهداشت ابتدا پرستاران بیکار را جذب کند بعد به دنبال راهکار جدید باشد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار