علت اصلی رفتارهای اخیر در مورد پزشکان رسانه‌ها هستند

وزیر بهداشت علت اصلی ضرب و شتم های هفته های اخیر با گروه پزشکی را رسانه ها دانست و گفت: امیدوار هستم که رسانه ها واقعیت‌ها را نشان دهند.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ضرب و شتم گروه پزشکی در هفته های اخیر گفت: اگر بخواهم علت اصلی رفتارهای اخیر در مورد پزشکان را بگویم رسانه‌ها هستند. مثل برخورد رسانه‌ها در خصوص ماجرای خمینی شهر، بخیه و موارد مشابه که یک ماجرای کوچک را رسانه ها گسترده کردند و به اظهار نظر‌های غیر واقعی آلوده شد.امیدوار هستم که رسانه ها واقعیت‌ها را نشان دهند.

وی افزود: جامعه پزشکی اعم از پرستاران، پزشکان و آزمایشگاه‌ها واسطه شفای مردم هستند بنابراین باید حرمت آنها حفظ شود.مواردی که در رسانه‌ها بی‌پروا گفته می‌شود، بدون اینکه جرمی اثبات شود این خیانت به سلامت مردم است. به نظر می رسد یکی از  طرح های موفق دولت طرح تحول سلامت است، باید حواسمان باشد که این طرح متعلق به یک وزارتخانه و دولت یازدهم نیست بلکه همه از این طرح حمایت کردند،بنابراین ناامید کردن مردم کار درستی نیست . 

وی در ادامه گفت: به گفته امام ره‌ عصر جلود ابلیس است کسی که یاس و ناامیدی را برای مردم تبلیغ می کند، قطعا در جهت سلامت مردم کار نمی کند بنابراین باید در اظهار نظر‌ها ، گفتارها و قضاوت‌ها مراقبت کنیم و باید با احتیاط بیشتر و اطمینان از ماجرا و شناسایی مجرم در رسانه ها اعلام شود.

وزیر بهداشت در خصوص علت پرخاشگری برخی افراد در برخورد با گروه پزشکی عنوان کرد: در سال 400 هزار نفر در ایران فوت می‌کنند. مردم ایران قدر شناس هستند و رعایت می‌کنند. ولی گاهی اوقات بیماری از دست می رود، معمولا در چنین شرایطی افراد به دنبال مقصر می گردند. در مرحله اول این افراد ماجرا را انکار می‌کنند و بعد از باور کردن آن پرخاشگری می‌کنند و به دنبال مقصر می‌گردند. در این زمان اگر اطلاعات نادرست هم در اختیار آنها قرار گیرد، قطعا بخشی از این پرخاشگری به تیم شفا بخش مردم منتقل می‌شود .
 
هاشمی در خصوص پرخاشگری در چابهار بیان کرد: اتفاقی که در چابهار افتاد باید بررسی شود .باید به نوعی در اطلاع رسانی به مردم مراقبت شود، خیلی از اتفاقات در زیر پوست شهر بدون اینکه رسانه‌ها انعکاس دهند، اتفاق می‌افتد اما چرا در حوزه سلامت این کار را نمی‌کنند، این برای من یک سوال است . 

وزیر بهداشت در خصوص اقداماتی که برای کنترل سرطان در وزارت بهداشت صورت می گیرد بیان کرد: کنترل سرطان به صورت عمده در اختیار خود مردم است . وزارت بهداشت در این حوزه نقش هشدار دهنده دارد.فرض کنید موضوع آلودگی هوا که پیش می‌آید تقریبا حوزه اختیارات حوزه وزارت بهداشت صفر است و فقط با وجود محدودیت‌ها مجبور به هزینه هستیم تا از انواع بیماری ها جلوگیری کنیم ولی کنترل آن در حوزه اختیارات وزارت صنایع ، نفت، شهرداری جهاد کشاورزی، محیط زیست ، رسانه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و سلامتی است . 

وی افزود: ما یک متغیر از مولفه اصلی که عملکرد کل حاکمیت است، می‌باشیم در عین حال رفتار مردم نیز باید با اراده خود آنها اصلاح گردد. همچنین مصوبات مجلس باید به نحوی باشد که از ورود و مصرف کالاهای آسیب رسان جلویگری شود . در خصوص سیگار این اقدامات می تواند کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد. موضوع غذا نیز قوانین سختگیرانه ای را دارد و بنای قوه قضائیه باید بازدارندگی باشد و جریمه ها می تواند تاثیر زیادی در کاهش بار بیماری سرطان داشته باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
با سلام.آقای دکتر که فرمودند در سال 400نفر بر اثر فوت می میرند بداند این به خاطر غریزه طبیعت است و لی باز کردن بخیه و سهل انگاری د رسیر مراحل درمان بیمار و بی توجهی کادر پزشکی که ادعای مسلمانی دارند عجیب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
واقیعت تلخ است ........
آخرین اخبار