با تماس و پیام‌های مزاحم چه کنیم؟

یکی از مواردی که باعث عدم تمرکز هنگام مطالعه یا درس خواندن بوده، پیام‌ها و تماس‌های وسایل ارتباط جمعی است.

محمود بیات روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: عدم تمرکز حواس در هنگام انجام کاری یا درس خواندن گریبان‌گیر بسیاری از نوجوانان و جوانان بوده که همه ما در زندگی خود آن را تجربه کرده‌ایم و یکی از عوامل مهم آن، تکنولوژی نوین یا تلفن همراه هوشمند است.

وی در ادامه اضافه کرد: درس خواندن یا مطالعه از جمله کارهایی بوده که حواس فکری و روحی ویژه می‌طلبد و در این بین استفاده از لپ‌تاپ و تلفن همراه و خصوصا زمانی که ایمیل یا پیامی در شبکه‌های اجتماعی دریافت شده می‌تواند باعث مختل شدن تمرکز شما شود.

بیات تأکید کرد: هنگام دریافت ایمیل یا پیام هر چند که جنبه کاری نیز داشته باشد، وسوسه جواب دادن به آن ممکن بوده بر شخص غلبه کرده و باعث شده تا پاراگراف مورد مطالعه گم و بارها برای یادآوری به عقب برگردید و دوباره کاری شود.

وی گفت: به صدا درآمدن گوشی تلفن‌ همراه یکی دیگر از عوامل برهم زننده تمرکز بوده که به طور ناخواسته پیش می‌آید زیرا ممکن است در صورت دریافت ایمیل یا پیام خود به سراغ گوشی نرویم ولی زنگ خوردن آن غیرقابل پیشگیری و پیش‌بینی می‌باشد.

این روانشناس در پایان ادامه داد: سعی کنید در زمان استراحت به سراغ لپ‌تاپ یا گوشی تلفن همراه خود برای چک کردن ایمیل یا پیام‌ها بروید همچنین گوشی تلفن همراه خود را برای عدم دریافت تماس‌های غیرضروری خاموش یا سایلنت گذاشته و فقط در صورت برقراری تماس فوری پلسخگوی آن باشید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.