خواستگار جدید در خانه راه ندهید!

هنگامی که فکرتان درگیر نامزد سابق بوده هرگز روی فرد جدید به عنوان خواستگار فکر نکنید.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: زمانی که فرآیند خواستگاری برای دختری به هر دلیلی به سرانجام نرسیده و دختر دلبسته وی شده باشد در این هنگام پیدا شدن سروکله یک خواستگار جدید نه تنها انگیزه‌ای برای او نبوده بلکه میتواند دچار مشکلاتی نیز شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در این شرایط اولین نکته این است که تا زمانی که خواستگار یا نامزد قبلی فراموش نشده هرگز به فرد جدید فکر نکنید زیرا تا وقتی که واقعا نتوانید خود را به عنوان همسر در کنار فرد دیگری تصور کنید، قادر به تصمیم‌گیری صحیح نخواهید بود.

این روانشناس افزود: اگر قبل از فراموش کردن نامزد سابق خود به فرد دیگری به عنوان خواستگار فکر کنید به دلایلی نظیر تصمیم‌گیری از روی لجبازی، تلافی مخالفت دیگران با خواستگار قبلی، عدم انتظار برای تشکیل زندگی مشترک، انتقام از نامزد قبلی، عدم امید به دوست داشتن فرد دیگر می‌تواند مانع از تصمیم‌گیری آگاهانه و عاقلانه شود.

نظامی در پایان اضافه کرد: با خودتان روراست بوده و خود را گول نزنید زیرا این فریب‌کاری باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آینده‌تان و فرد جدیدی که قرار است شریک زندگیتان شود ایجاد شده و به خودتان فرصت دهید تا خواستگار قبلی را فراموش کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
من که به خاطر انتقام ازدواج کردم والان پشیمانم وبه اجبارزندگی میکنم همبشه درگذشته ام هستم وراه نجاتی ندارم
آخرین اخبار