نیاز کشور به واردات اجناس واسطه‌ای همچنان ادامه دارد

کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از اجناس تولیدی در کشور مشکلات فراوانی دارند که توانایی رقابت با اجناس خارجی را ندارند پس نیاز به واردات آنها همچنان ادامه دارد.

مجید رضایی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هجوم محصولات صنعتی و پیشرفته خارجی به کشور گفت:داشتن تکنولو‍ژی بالا، عدم امکان تولید در داخل، پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی، گرم بودن بازار قاچاق، تعرفه و ... از مواردی هستند که در افزایش این واردات تأثیر می‌گذارند.

وی افزود: یک نکته بسیار مهم برای ازدحام واردات به کشور این است که تولیدات داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند و این امر به نوبه خود موجب کاهش تخریب مردم در خرید محصولات داخلی خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی یکی دیگر از مشکلات را نداشتن تکنولوژی ساخت دانست و بیان کرد: تکنولوژی ساخت بسیاری از اجناس صنعتی در کشور وجود ندارد و برای آن اجناسی که این تکنولوژی فراهم است مشکلات دیگری وجود دارد که آنها را با محدودیت روبرو می‌سازد.

وی معتقد است که کاهش کیفیت موجب کاهش تقاضا خواهد شد و افزود: در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع، بسیاری از اجناس واسطه‌ای همچنان باید به کشور وارد شوند.

رضایی در پایان تصریح کرد: باید مشکلات تولیدکننده‌ها از جهت نقدینگی، بانکی، صادرات و واردات و ... برطرف شود تا نیازهای کشور در داخل تامین شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار