خشنودی ترامپ از اظهارات پوتین، انتقاد نامزدهای جمهوریخواه را در پی داشت

نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا دونالد ترامپ را به نرمش در مقابل پوتین متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، رضایت دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه آمریکا، از تحسین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انتقاد جمهوریخواهان را در پی داشت. 

ترامپ در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به ادعای مجریان آن در ارتباط با کشتار مخالفان دولت روسیه بوسیله پوتین گفت: در آمریکا نیز عده زیادی کشته می‌شوند.

جب بوش، نامزد جمهوریخواه انتخابات سال 2016 آمریکا، بلافاصله در واکنش به این اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خود مدعی شد: یک محافظه‌کار واقعی نباید به این سرعت از تعاریف کسی مانند پوتین خشنود شود. آیا تو می‌دانی پوتین حامی ایران و بشار اسد است؟ ما باید به جای خشنود شدن از اظهارات او، در مقابلش بایستیم.

ترامپ در پاسخ به ادعاهای بوش گفت: کمپین انتخاباتی نالایق تو، مایه سرافکندگی خود و خانواده‌ات است. آخرین چیزی که آمریکا به آن نیاز دارد، یک بوش احمق دیگر است.

جیم گیلمور، دیگر نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا، نیز ترامپ را فردی بی‌تجربه و ساده برای عهده‌دار شدن پستی مهم مانند ریاست‌جمهوری دانست. علاوه بر افراد ذکر شده، تعداد دیگری از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا نیز به اظهارات ترامپ واکنش منفی نشان دادند.

پوتین روز پنجشنبه در کنفرانس خبری سالانه خود گفته بود اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود، روابط این کشور و روسیه بهبود می‌یافت. او همچنین ترامپ را فردی بااستعداد و نامزد برتر انتخابات آمریکا خوانده بود. رئیس‌جمهور روسیه همچنین از ابراز تمایل ترامپ برای بهبود روابط آمریکا و کشورش استقبال کرده و گفته بود: «چطور می توانیم همچنین پیشنهادی را نپذیریم.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار