کمبود سرانه 300 هکتاری شهر قدس در طرح تفصیلی

شهردار قدس گفت: پیرو مطالعه و تنظیم طرح تفصیلی شهر قدس در حال حاضر این منطقه با کمبود سرانه 300 هکتاری مواجه است که این امر معضلی جدی برای شهر محسوب می‌شود.

آماده/////////// کمبود سرانه 300 هکتاری شهر قدس در طرح تفصیلی
محمد صادق کولیوند شهردار قدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رشد مهاجرپذیری این منطقه و افزایش جمعیت فزاینده شهر در طول سالیان اخیر، اظهار کرد: به طور طبیعی متناسب با افزایش جمعیت تأمین سرانه‌های اصلی ضروری است که در صورت ناهماهنگی و عدم توازن در این عرصه خطیر یقینا شهر با محدودیت‌های بسیاری مواجه می‌شود.

وی افزود: رشد ساخت‌وسازها در شهری همچون قدس، در طول سنوات گذشته با چنان سرعت و شتابی همراه شد که متقاعدتا نابودی سرانه‌ها را در پی داشت.

کولیوند گفت: طبق آن‌چه که در طرح تفصیلی مطالعه شده شهر قدس با کمبود سرانه 300 هکتاری مواجه است که این عدد و رقم نشان‌دهنده عمق کمبودها در این محدوده است.

شهردار قدس عنوان کرد: برای رفع این معضل قاعدتا شهرداری باید با خرید املاک و اراضی زمینه و بستر لازم را برای تأمین این سرانه‌ها فراهم کند اما با عنایت به کمبودها و محدودیت‌های مالی و اعتباراتی، تحقق این امر با موانع و نارسایی بسیاری مواجه است زیرا شهرداری از لحاظ بنیه مالی در شرایطی قرار دارد که تأمین سرانه‌ها از این طریق را دشوار ساخته است.

کولیوند یادآور شد: ریشه چنین مشکلاتی را باید در ساخت وسازهای افسار گسیخته در طول سنوات گذشته جستجو کرد که در صورت اعمال کنترل هرچه بیشتر می‌شد تا حدودی از مشکلات امروز پیش‌گیری کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار