ایلام؛

نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در آبدانان

پس از چندین سال‌ انتظار، دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان آبدانان نصب شد.

نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در آبدانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  فرماندار آبدانان در این زمینه گفت: برای راه‌اندازی و نصب این دستگاه تاکنون 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

مجید عسگری افزود: با توجه به بعد مسافت شهر آبدانان نسبت به مرکز استان ایلام و استان خوزستان و همچنین با توجه به اینکه شهر آبدانان از لحاظ توپوگرافی بین دو کوه دینارکوه و کبیرکوه قرار گرفته و از لحاظ راه‌ها وضعیت مناسبی ندارد، نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی بیان داشت: پس از هر تصادف رانندگی که مجروحان به سی‌تی‌اسکن نیاز داشتند، به مرکز استان و استان‌های همجوار اعزام می‌شدند که با نصب این دستگاه، این مشکل نیز مرتفع شده و نیازی به اعزام بیماران و مجروحان به دیگر مراکز درمانی نخواهد بود.

علی دل‌پیشه ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جواب سوال حضور متخصص مغز و اعصاب در شهرستان آبدانان گفت: پس از پیگیری نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و نظر مساعد وزیر محترم بهداشت، سه دستگاه سی‌تی‌اسکن به شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دره‌شهر اختصاص یافت که در حال حاضر متخصص رادیولوژی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) حضور دارد و پس از نصب و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی اسکن، متخصص مغز و اعصاب نیز در این شهرستان حضور خواهد یافت.

رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان آبدانان، نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن بود که پس از پیگیری‌های صورت گرفته، این مطالبه به حق مردمی نیز مرتفع شد و تا دو هفته آینده، این دستگاه نصب و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان آبدانانی می‌باشد.

مرتضی سبزی با اشاره به توسعه بخش زایمان و محوطه سازی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: برای توسعه بخش زایمان و محوطه‌سازی این بیمارستان مبلغی بالغ بر 75 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که هم اکنون پیمانکار در حال توسعه بخش زایمان و اجرای محوطه‌سازی بیمارستان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح تحول سلامت تاکنون بیش از دو هزار و 536 عمل جراحی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان آبدانان انجام گرفته است که از این تعداد، یک هزار و 192 عمل جراحی در سال 94 صورت گرفته است.

گفتنی است شهرستان آبدانان در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت
برچسب ها: نصب ، سی تی اسکن ، ایلام ، مجروح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.