یاسوج ؛

زیرساختهای پژوهشی کهگیلویه و یراحمد عقب است

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زیرساخت های لازم برای گسترش پژوهش در این استان از سایر استان های کشور عقب تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج مجید محنایی افزود: در حالی که در همه استان ها پارک علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، فعال شده این اتفاق در کهگیلویه و بویراحمد رخ نداده است.

وی اظهار کرد: در حالی که اعتبارهای 100 میلیارد ریالی برای پارک علم و فناوری استان ها پرداخت شده، کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته است این بودجه را جذب کند.

محنایی بیان کرد: ردیف اعتباری در زمینه پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، صفر است که دلیل این امر نبود پارک علم و فناوری در این استان است.

وی عنوان کرد: این استان از نظر داشتن صندوق حمایت از پژوهشگران نیز تاکنون بی نصیب بوده است که اکنون در دولت یازدهم در حال راه اندازی این صندوق در استان هستیم.

محنایی گفت: این استان از جهت شرکت های دانش بنیان نیز در جایگاه مناسبی قرار ندارد و باعث عقب افتادگی در زمینه پژوهش شده است.

وی افزود: این استان با توجه به جمعیت، مساحت و شرکت های موجود در سطح کشور باید دست کم 20 شرکت دانش بنیان داشته باشد اما شمار این شرکت ها در استان انگشت شمار است.

محنایی بیان کرد: تنها دو شرکت دانش بنیان در این استان فعال است که نسبت به سایر استان ها عقب است.

وی با بیان اینکه از مجموع پنج مرکز رشد یک پارک علم و فناوری ایجاد می شود اظهار کرد: مراکز رشد در این استان هنوز بوجود نیامده است و تنها، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال تاسیس یک مرکز رشد است.

محنایی خواستار کمک دانشگاه ها در این زمینه ها شد و گفت: دانشگاه های استان باید برای راه اندازی این مراکز، پیشتاز دیگران و هدایتگر باشند.

تعداد دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 در موسسه های آموزش عالی 48 هزار و 207 نفر بود که از این تعداد 27 هزار و 446 نفر مرد و مابقی زن بودند.

از این تعداد 13 هزار و 673 نفر در مقطع کاردانی، 31 هزار و 180 نفر در کارشناسی، دو هزار و 738 نفر در کارشناسی ارشد و 616 نفر نیز مقطع دکترا تحصیل می کردند.

دانشگاه دولتی یاسوج، آزاد یاسوج، علوم پزشکی یاسوج، آزاد گچساران، آزاد دهدشت، و شعبه های پیام نور و علمی کاربردی در این استان فعال است.

کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارد و حدود یک درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.