اهواز؛

رعایت کردن نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مرگ یک بیمار در اثر آنفلوآنزا در این شهرستان، از کنترل این بیماری در محدوده دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شمال خوزستان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر یوسف پریدار اظهار کرد: بحث بیماری آنفلوآنزا، بسیار جدی است و در خصوص راه‌های ابتلا و همچنین پیشگیری از آن به مردم هشدار داده شده است.

وی با اشاره به مرگ یک بیمار در اثر آنفلوآنزا در دزفول عنوان کرد: این بیمار پرسنل یکی از مراکز نظامی دزفول بود که با 41 سال سن، چند روز پیش بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داد.

هر چند بیشتر افراد مبتلا به آنفلوآنزا، دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند ولی آنفلوآنزا برای سایر افراد نیز خطرناک است و ضروری است که به موقع تشخیص داده شده و مورد درمان قرار گیرد.
 
پریدار در خصوص شایعه تقلبی بودن واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: واکسن‌ها به صورت متمرکز از طریق وزارت بهداشت در اختیار گروه‌های در معرض خطر و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد، لذا امکان ورود واکسن‌های تقلبی به چرخه درمان غیرممکن است.
 
وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا،  اظهار کرد: در این فصل، اگر والدین متوجه علائم این بیماری در فرزندانشان شدند، سریعا به پزشک مراجعه کنند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول منشا شیوع آنفلوآنزا در این بازه زمانی را کشور افغانستان دانست و افزود: با توجه به این‌که افراد مبتلا بیشتر در شهرهای کرمان و سیستان هستند، احتمال انتقال این بیماری از کشور عراق ضعیف است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: خوزستان ، کنترل ، بیماری ، دزفول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.