برنامه های دانشگاه آزاد برای دانشجویان اهل تسنن

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: امسال در ۴۰ واحد این دانشگاه که دارای دانشجویان اهل سنت است، همایش های آیینی و مراسم بزرگداشت هفته وحدت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان طه هاشمی در جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبه قبلی این شورا در خصوص جایزه فرهنگی دوسالانه وحدت با عنوان «آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت» گفت: این مراسم در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری حدود ۴۰ واحد این دانشگاه که در آنها دانشجویان اهل سنت و شیعه حضور دارند، مقرر شد برنامه هایی در قالب همایش های آئینی و مراسم بزرگداشت هفته وحدت با توجه به حساسیت ها و وضعیت خاص جهان اسلام برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها اظهار داشت: این مصوبه در دولت قبل ابلاغ شده بود و برای اجرایی شدن آن از ۲ سال گذشته اقداماتی صورت گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه ۴ محور فرهنگی تربیتی، مدیریتی، آموزشی و پژوهشی برای اسلامی شدن دانشگاه ها وجود دارد، گفت: تمام این محورها برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که در واقع دانشگاه اسلامی را در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی تعریف کرده اند.

وی با بیان اینکه کارگروه هایی برای اجرایی سازی محورهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها تشکیل شده، خاطر نشان کرد: مسئولیت کارگروه مدیریت برعهده دانشگاه آزاد، کارگروه آموزش بر عهده وزارت علوم، کارگروه پژوهش برعهده وزارت بهداشت و کارگروه فرهنگی و تربیتی بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به تهیه پیوست فرهنگی معاونت های دانشگاه آزاد افزود: در چارچوب سند دانشگاه اسلامی پیوست فرهنگی معاونت های این دانشگاه بر اساس چشم انداز و ارزش گذاری حوزه تکالیف خود طراحی شده و پس از تصویب در هیات رئیسه ضمیمه سند آمایش دانشگاه می شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: این پیوست فرهنگی راه میانبری برای محقق شدن سند دانشگاه اسلامی است و البته قبل از تهیه این پیوست برنامه های فرهنگی دانشگاه نیز برنامه های فرهنگی این دانشگاه ناظر به سرفصل ها و محور های اصلی سند دانشگاه اسلامی بود.

وی تاکید کرد: این دانشگاه برگزاری اردوهای تابستانه برای ارائه خدمات به مناطق محروم کشور را در دستور کار خود قرار داده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار