بخشنامه هفته وحدت به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد بخشنامه و برنامه‌های هفته وحدت را به واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید طه هاشمی طی بخش‌نامه‌ای، برنامه‌های هفته وحدت را به روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیأت امنای استان‌ها) روسای واحدها، مراکز آموزشی، آموزشکده‌های سما و واحدهای مستقل دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخش‌نامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، ولادت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، به بیانات مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره وحدت و هم‌گرایی اشاره شده است.

از جمله دستورالعمل‌هایی که در این آیین‌نامه توصیه شده، برگزاری برنامه‌هایی در راستای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر میان آحاد ملت ایران به خصوص پیروان اهل سنت و شیعه در مناطق مختلف است.

در این بخش‌نامه همچنین بر اجرای مراسم هنری مانند شعرخوانی، مراسم آیینی، نمایشگاه عکس، پوستر، نقاشی و گرافیک با موضوع وحدت تاکید شده است.

دیگر موارد این آیین‌نامه؛ برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوعات چالش‌های همگرایی جهان اسلام، اسلام‌هراسی، افراط‌‌ گرایی مذهبی و ترورسیم است.

دعوت به همکاری و مشارکت استادان، کارکنان و دانشجویان در برنامه‌های وحدت آفرین، بهره‌مندی از رویکرد‌های خلاقانه و اثرگذار و فناورانه برای ایجاد مشارکت اقشار و اقوام در اجرای برنامه‌ها نیز از دستور‌العمل‌های این بخش‌نامه است.

همچنین اجرای مسابقات فرهنگی و علمی با موضوع وحدت و همدلی میان مسلمانان، فعالیت از طریق تهیه و چاپ نشریات دانشجویی و فضای مجازی با محتوای وحدت آفرین و تقدیر از فعالان فرهنگی که تلاش‌های علمی و عملی آن‌ها به ایجاد وحدت میان اقشار مختلف ایران کمک کرده، از موارد آیین‌نامه هفته وحدت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد است.

دومین جشنواره جایزه وحدت با هدف شناسایی و تجلیل از چهره‌های دانشگاهی منادی وحدت در میان امت اسلامی، در سال ۹۵ با میزبانی دانشگاه آزاد واحد ارومیه برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار