کرمان؛

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جوانان جویای کار در کرمان

استاندار کرمان گفت: همه افراد علاقه مند می توانند به استانداری، فرمانداری ها، کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کنند و آمادگی داریم وام های ارزان قیمت را به جوانان برای ایجاد اشتغال قرار دهیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در همایش ائمه جمعه استان کرمان افزود: هر میزان که سطح مشارکت مردم بالاتر باشد نشان می دهد که پشتوانه مردمی نظام تا چه میزان است.

وی از مردم به عنوان مهمترین سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در استان کرمان 35 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات خواهند شد و امیدواریم ائمه جمعه نیز به نقش وحدت آفرین خود در این راستا به مانند همیشه توجه داشته باشند.

وی گفت: ائمه جمعه پدر معنوی شهرستان ها هستند و باید محور ایجاد وحدت در شهرستانها باشند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اکنون فضای همدلی و همزبانی در استان کرمان فراهم شده است، تصریح کرد: ما باید انتخابات نمونه را در استان کرمان برگزار کنیم .

وی به موضوع پی ام دی نیز اشاره و بیان کرد: موضوع پی ام دی یکی از موضوعات مهم پرونده هسته ای ایران بوده که پرونده 13 ساله ای در این باره ساختند و مدعی بودند ایران دارد به سمت انرژی غیر صلح آمیز می رود و منجر به پرونده سنگینی شد و آن را به شورای امنیت منتقل کرده و تحریم ها را مطرح کردند اما خوشبختانه این موضوع برطرف شد.

استاندار کرمان گفت: بعد از آن موضوع رفع تحریمها در دی ماه است که متعاقب آن فروش گواهی اقتصادی و سرمایه گذاری هایی که در حوزه اقتصاد ایران می تواند انجام شود، را داریم.

وی تاکید کرد: در استان کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همواره دغدغه آب داشته اند که در این دولت موضوع آب در استان کرمان به طور اساسی تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: در حوزه جنوب استان کرمان با انتقال 35 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان تامین آب صورت می گیرد.

وی به آغاز عملیات حفاری طولانی ترین تونل انتقال آب خاور میانه اشاره کرد و ادامه داد: 120 میلیون مترمکعب آب جدیدی را برای استان کرمان در است برنامه ریزی داریم و تونل انتقال آب نیز به عنوان بزرگترین خط انتقال آب خاور میانه یک خط ترانزیت آبی است که آب را نه تنها به استان کرمان بلکه سایر استانها نیز منتقل می کند.

وی به تدوین نقشه آب استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: آب مورد نیاز شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت، شرق استان از سد نسا و شمال استان کرمان از بهشت آباد تامین می شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید دراستان کرمان پروژه هایی به ارزش هفت هزار میلیارد تومان افتتاح شده است، گفت: بودجه عمرانی افزایش داشته است و در حوزه صادرات نیز در سال 93 نسبت به سال 92 ،بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: امسال واردات به استان کرمان حدود 30 درصد افزایش داشته است که مربوط به ورود ماشین آلات بوده است.

وی به توسعه صنعت تولید فرش در استان کرمان اشاره کرد و گفت: فعالان عرصه بافت قالی هنرمندانی هستند که باید مورد تکریم باشند.

استاندار گفت: رتبه کسب و کار استان کرمان نیز در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و از رتبه 27 کشوری به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته است.

وی گفت: وام های خود اشتغالی را در قالب نامه ای به فرمانداران اعلام می کنیم زیرا دولت مجوز استخدام ندارد و باید وام هایی را برای خود اشتغالی در اختیار افراد قرار دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: تسهیلات ، جوانان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.