کرمان؛

افزایش 70 درصدی بودجه عمرانی استان کرمان

استاندار کرمان از افزایش 70 درصدی بودجه عمرانی استان کرمان طی یکسال گذشته نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: 680 پروژه نیمه تمام در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان نسبت به دیگر استان ها از وضعیت خوبی برخوردار است، گفت: اساسا تکیه بر بودجه دولتی استان کرمان را آباد نمی کند، بودجه دولتی بودجه ای قطره چکانی و محدود است .

وی با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام بسیار در سراسر استان کرمان، افزود: باید از ظرفیت های بخش خصوصی و غیردولتی برای تکمیل پروژه ها استفاده کنیم بنابراین در استان کرمان یکی از دغدغه های شهر استان و یکی از ماموریت هایی که برای خودم در نظر گرفتم این است تا شهر کرمان را به مرحله ای برسانیم که تا حدی که امکان دارد در مقایسه به شهرهای دیگر، خودش را مطرح کند.

استاندار کرمان یادآور شد: اولین کاری که فکر می کردیم ما باید در شهر کرمان انجام دهیم، بحث گره ترافیکی سطح شهر کرمان بود که اگر امروز این کار انجام نمی شد قطعا هر سال بر مشکلات افزوده می شد.

وی با تاکید بر اقدامات خوب دولت در حوزه شهری، گفت: در این دوره کارهای بی نظیری صورت گرفته است و این درحالی است که نفت با بشکه ای 30 دلار به فروش می رسد و پول ناشی از آن نیز به کشور پرداخت نمی شود و تحریم ها همچنان پابرجاست.

استاندار کرمان از اتمام بازسازی و مرمت بازار بزرگ کرمان طی 3 ماه آینده خبر داد و افزود: بازار کرمان در عصر جمهوری اسلامی بعد از ساخت آن در دوران سلجوقیه، برای اولین بار در حال بازسازی کامل است و پیرامون آن نیز که بافت تاریخی است که به همت شهردار و شورای شهر در حال بازسازی می باشد.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: در برنامه های آتی قصد داریم که بهترین میدان جنوب شرق ایران را در فلکه مشتاقیه کرمان بسازیم لذا کار در دو شیفت در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه پروژه های شهری در دست اجرا با روند خوب و طبق زمانبندی مشخص در حال اجراست، یادآور شد: ما در این دولت مجوز مطالعات و ایجاد متروی شهر کرمان را با حمایت های معاون اول ریاست جمهوری اخذ نمودیم.

استاندار کرمان به اشتغالزایی 100 تا 200 نفر در هر پروژه شهری در کرمان اشاره کرد و گفت: تغییرات محسوسی در شهر کرمان نسبت به 3 سال گذشته اعم از زیباسازی شهر، نورپردازی ساختمان ها و ... دیده می شود و این در شرایطی است که وضعیت مالی خوبی را نداریم و باید اقتصاد مقاومتی که همان مدیرت جهادی است را رعایت کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بودجه ، عمرانی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.