یاسوج؛

126 روستای کهگیلویه وبویراحمد همچنان با تانکر آبرسانی می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 126 روستای دارای تنش آبی این استان همچنان با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فیض الله پاسره افزود: علاوه بر خشکسالی و کم بارشی در سال های اخیر و پراکنش نامناسب بارش ها، وجود انشعابات غیرمجاز و استفاده های غیر آشامیدنی و بی رویه نیز از جمله عوامل بروز و افزایش تنش آبی در روستاهای این استان است.

وی بدون اشاره به میانگین هدرروی آب در روستاهای این استان ، تاکید کرد: میزان پرت آب و استفاده های ناصحیح و غیرمجاز از آب آشامیدنی در این استان به مراتب بیشتر از میانیگن کشوری است.
پاسره یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان هدر روی آب ناشی از شکستگی و فرسوده بودن شبکه های توزیع و انتقال آب در روستاهای این استان بیش از 35درصد است.
پاسره گفت: از مجموع یک هزار و 676روستای دارای سکنه در این استان 203 مورد فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد افزود: از این تعداد تنها شش روستا بالای 20 خانوار با حدود یک هزار نفر جمعیت و مابقی نیز زیر 20 خانوار و به صورت پراکنده هستند.

وی شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در استان را هم اکنون 71.3درصد اعلام کرد و افزود: یکی از رویکرد های دولت یازدهم علاوه بر بهره مندی تمام روستاها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ایجاد طرح های دفع بهداشتی فاضلاب در این حوزه است.

پاسره ابراز داشت: هم اکنون دولت حدود 111 طرح فاضلاب را در سطح روستاهای کشور آغاز کرده که 15 مورد از آنها در این استان است.

وی همچنین از در دست اجرا و مطالعه چهار طرح فاضلاب روستایی به صورت استانی خبر داد و گفت: دو مورد از آنها شامل طرح فاضلاب روستای شوتاور از توابع شهرستان کهگیلویه و تنگاری دشت روم بویراحمد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد در حال اجرا هستند.

پاسره افزود: هم اکنون نیز حدود 9هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود 500 مورد نیز منابع ذخیره آب در سطح روستاهای این استان وجود دارد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: روستا ، تانکر ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.