حاشیه عمل جراحی قهرمان ووشوی جهان

بصام پور: قهرمانی جهان با این شرایط جسمی عجیب بود

فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: کسب عنوان قهرمانی جهان توسط امیر فضلی با شرایط آسیب دیدگی دیسک کمرش از نظر علم پزشکی بسیار عجیب بود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر فضلی سانداکار تیم ملی ووشوی کشورمان که دو دوره قهرمانی جهان و همچنین یک دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد. ظهر امروز یکشنبه 29 آذر در بیمارستان نورافشار تهران توسط بصام پور تحت عمل آندوسکوپی برای درمان پارگی دو دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی قرار گرفت وخوشبختانه نتیجه عمل وی موفقیت آمیز بود.
عمل آندوسکوپی کمر هم برای مشاهده نواحی آسیب دیده است و هم نقش ترمیم عضو آسیب دیده را دارد. نتیجه عمل آندوسکوپی بلافاصله پس از عمل مشخص می شود . 
پیش از این بصام پور فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفته بود: در صورتیکه بعد از این عمل مشکل فضلی حل نشود،باید تحت عمل جراحی باز قرار بگیرد که در این صورت دارنده دو مدال طلای جهان و یک مدال طلای آسیا برای همیشه باید با ورزش حرفه ای خداحافظی کند.
یادآور می شود: امیر فضلی که به تازگی موفق به کسب دومین نشان طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان (27 تا 29 آبان اندونزی) شد، از چهارماه قبل از اعزام دچار کمر درد و آسیب دیدگی از ناحیه کمر شده بود،اما برای اینکه از مسابقات جهانی بازنماند با وجود درد ،تمرینات را ادامه داد و از انجام دادن ام آر آی و درمان خود داری کرد.
سید علیرضا بصام پور فوق تخصص جراحی ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: خوشبختانه عمل آندوسکوپی امیر فضلی موفقیت آمیز بود و باوجودیکه در علم پزشکی پارگی دو دیسک کمر و همچنین تنگی کانال نخاعی شوخی نیست و شرایط سخت همراه با درد فراوان برای بیمار فراهم می کند و کسب مدال طلای جهان با این شرایط جسمی فضلی بسیار عجیب بود.
وی با اظهار امیدواری از شرایط فعلی ووشوکار تیم ملی در خصوص برگشتن وی به دنیای قهرمانی گفت: پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا بستگی به توانایی فردی ورزشکار دارد، از نظر علم پزشکی با توجه به شرایط فیزیکی فضلی ، برگشتن به سطح قهرمانی منعی ندارد، اما وی ناگزیر است که مدتی از ورزش دور شود و پس از انجام دادن فیزیوتراپی و گذراندن مراحل درمان می تواند ورزش کند اما بازگشت به دنیای ورزش حرفه ای بستگی به خودش دارد.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار