مشهد؛

برگزاری همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در مشهد

همایش کشوری فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی ابراهیمی در نشست خبری که در سالن روابط عمومی شهرک دانش و سلامت برگزار شد گفت: این همایش در قالب ۴ پنل، از جمله سنت ها و آداب پزشکی در عصر رضوی ، روش شناسی جایگاه علم پزشکی در عصر رضوی، مشاهیر و آثار در عصر رضوی و آموزه های پزشکی در عصر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: از ۱۷۰ مقاله ارسالی به این همایش ، ۱۸ مقاله به صورت پوستر و ۱۵ مقاله در قالب سخنرانی پذیرفته و ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به آمار مقالات پذیرفته شده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از مقالات پذیرفته شده از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و در این همایش ۱۵ مقاله توسط دانشجویان ارائه خواهد شد که از این تعداد هم ۴ مقاله توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوره تخصصی است و ۳ مقاله توسط دانشجویان غیر علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ۳۰۰ نفر در این همایش شرکت می کنند و مخاطبین ما دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کلیه علاقمنمدان از اقصی نقاط کشور است و برای اعضای هیئت علمی شرکت کننده در این همایش ۳٫۵ امتیاز فرهنگی که می توان از بالاترین امتیازها دانست در نظر گرفتیم.

وی ابراز داشت: زمان فراخوان این مقالات را از تیرماه عنوان کرد و بیان داشت: شرکت کنندگان فرصت داشتند تا پایان شهریور ماه مقالات خود را به این کنگره ارسال کنند که این مهلت تا آبان ماه هم تمدید شده است.

مرکز پژوهش های اسلامی و دفتر تاسیس حوزه علمیه قم را جزو حامیان این همایش عنوان کرد و گفت: این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته دانشگاهی برگزار می شود و تصمیم داریم با افق مشهد ۲۰۱۷ این گونه همایش ها در بحث وسیعتری برگزار شود و آن را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از تبلیغات و حرکت به سوی کارهای علمی – پژوهشی در اینگونه همایش ها برای شناخت دوره عصر رضوی گفت: دوره عصر رضوی همزمان بود با دوره امامت چهار امام معصوم (ع) و مقارنت آن با دوره عباسیان و مامون باعث شکوفایی علم در این دوره شده است؛ رساله ها و مباحث این دوره بین جهان اسلام و سایر مراکز علمی قطعا جای بررسی دارد.

محمدتقی شاکری مدیر اجرایی همایش فرهنگ رضوی هم در این نشست خبری اظهار داشت: مطالعات تاریخی نشان می دهد که رشته پزشکی هم از همین عصر رایج شده است؛ طلبه ها و دانش پژوهانی که در آن دوره به دنبال طب تجربی پزشکی بودند موظف بودند رساله بنویسند؛ این فرهنگ علمی در آن دوره حاکم بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: واکاوی علمی – پژوهشی دوره عصر رضوی که بیش از یک قرن بود در شکوفایی و طرح ایده های برتر کمک فرائانی می کند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.