انتقاد، رسالت مستندساز است/ باید شرایط برای انتقاد از ما هم فراهم شود

مستندساز رسالت دارد که مسائل جامعه را بیان کند و امیدواریم این امکان روانی ایجاد شود که شما اجازه فیلم ساختن، حرف زدن و نقد کردن ما را هم داشته باشید.

انتقاد و بیان مسائل، رسالت مستندساز است/ باید شرایط برای انتقاد از ما هم فراهم شود
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه نهمین جشنواره «سینما حقیقت» عصر امروز با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره سینما حقیقت، علیرضا تابش رئیس بنیاد فارابی و جمعی از هنرمندان، فیلم‌سازان و اصحاب رسانه در تالار وحدت در حال برگزاری است.

ایوبی در این مراسم  بیان کرد: برگزار کنندگان این جشنواره و مردم اتفاقات پرشوری را رقم زدند و ما باید امکان دیده شدن مستندهای مستندسازان کشور را ایجاد کنیم؛ چون مردم آثار این مستندسازان خوب را دوست دارند و هر چه به مستندسازان توجه شود کم است.  

وی اظهار داشت: مستندساز رسالت دارد که مسائل جامعه را به بهترین شکل بیان کند و امیدواریم این امکان روانی برای شما ایجاد شود که اجازه فیلم ساختن، حرف زدن و نقد کردن ما را داشته باشید.  

ایوبی با بیان این مطلب عنوان کرد: ما از این که سینما دچار مشکل شود، غصه ‌دار می‌شویم. می شود حرف زد و نقد کرد و از اقوام مختلف صحبت کرد. تنوع اقوام مختلف در کشور سرمایه و فرصت بزرگی است که هیچ کشوری مثل ایران از آن بهره مند نیست. شما اگر در اروپا یک قوم را ببینید، انگار تمام اروپا را دیدیده اید اما در کشور ما گوشه به گوشه اقوام، گویش ها، فرهنگ ها و غیره وجود دارد.

در ابتدای این برنامه همچنین سید مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره سینما حقیقت،  پس از تبریک آغاز ولایت حضرت امام زمان(عج) و خیر مقدم به مهمانان خارجی گفت: کسانی که با فیلم سازی خود فضای جشنواره را پر از شور و نشاط کردند، موجب تقدیر ما هستند و از عده ای که به دلیل برخی معذورات در جشنواره نتوانستیم آثارشان را به نمایش بگذاریم، عذرخواهی می کنیم.
 
وی افزود: سینمای مستنند سینمای آگاهی بخشی است و کشوری نیست که سینمای مستند در آن جایگاهی نداشته باشد. سینمای مستند زشتی ‌ها و زیبایی های جامعه را به ما نشان می دهد تا با کاستی و کمبودها مواجه شویم و آن ها را اصلاح کنیم.

طباطبایی نژاد اظهار داشت: بیجا نیست اگر این بخش سینما را کارآمد و مفید بدانیم و امکان ندارد بدون سینمای مستند در جامعه کاری از پیش برود. سینماگران مستقل ما شایسته تکریم هستند.
 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار