ایوبی در جمع خبرنگاران:

توضیحات ایوبی درباره انتخاب نشدن «محمدرسول الله» و حواشی مستند «من ناصر حجازی هستم»

هیئت انتخاب به خوبی این فیلم را انتخاب و به اسکار ارسال کرد؛ اما فیلمی که در آنجا انتخاب نشده از محدوده اختیار ما خارج است.

توضیحات ایوبی درباره انتخاب نشدن «محمدرسول الله» و حواشی مستند «من ناصر حجازی هستم»
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، پس از پایان نهمین جشنواره سینما حقیقت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

رئیس سازمان سینمایی در این جلسه، در خصوص حذف فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره اسکار گفت: آن چه را که ما باید انجام می دادیم انجام دادیم و هیئت انتخاب به خوبی این فیلم را انتخاب و ارسال کرد اما فیلمی که درآنجا انتخاب نشده از محدوده اختیار ما خارج است.

ایوبی همچنین، در خصوص توقیف و رفع توقیف مستند «من ناصر حجازی هستم» بیان کرد: باید در عالم هنر با بزرگواری برخورد کنیم و در خصوص آثار سینمایی بخشش داشته باشیم، سینماگران محدودیت زیادی دارند که باید به آن ها توجه شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: مستندسازان سینما حقیقت راویان حقیقت هستند و خیلی از کارهایی که انجام می دهند، در راستای بیان حقیقت است. ممکن است یک یا دو دهه بعد این حقایق که ثبت و ضبط شده ثابت شود و مردم آن را متوجه شوند. سینمای حقیقت سینمای مبتنی بر حقایق و پژوهش و در واقع سینمای دانایان است.

رئیس سازمان سینمایی، در پاسخ  به سوال یک خبرنگار مبنی بر ارزیابی جشنواره امسال بیان کرد: همه کسانی که در جشنواره بودند، متوجه شدند که چه استقبالی از این جشنواره شده است. تمام راهروها و سالن ها پر بود و من وقتی با مهمانان خارجی صحبت می کردم، متوجه شدم آنها از این جشنواره راضی هستند.

وی در ادامه افزود: هم فیلم‌ها و هم داوری‌ها خوب و موثر بود و فضای مثبتی که در این جشنواره وجود داشت، امیدوار کننده بود.
 
وی در خصوص سینماگران مستندساز بیان کرد: سینماگرانی که در این بخش از سینما فعالیت می‌کنند، با ایثار و فداکاری در لبنان، سوریه و عراق حاضر می‌شوند و با شرایط سخت فیلم می‌سازند. 





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار