تایپ سخنرانی‌ها و مکالمات با نرم افزار هوشمند ایرانی

فناوران ایرانی برای نخستین بار در دنیا امکان تشخیص هوشمند و تایپ سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها به زبان فارسی را ارائه کردند.

دکتر هادی ویسی رییس شرکت دانش بنیان تولیدکننده نرم افزار تایپ خودکار سخنرانی و مکالمات در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: نرم‌افزار تبدیل گفتار به متن به عنوان یک محصول دانش‌بنیان ایرانی که توسط متخصصان دانشگاه صنعتی شریف به صورت کاملا تجاری عرضه شده، در حال حاضر با کاربردهای مختلف در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نقص محصول قبل این است که به تایپ صوتی مکالمات به صورت رسمی (غیرمحاوره‌ای) محدود بودند و ما در نسخه جدید این محصول بر خلاف نسخه‌های قبلی و برای نخستین بار در دنیا امکان تشخیص هوشمند و تایپ سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و سایر مکالمات و محاوره‌های روزمره به زبان فارسی را اضافه کرده‌ایم. 

ویسی عنوان کرد: این نرم افزار علاوه بر آنکه می‌تواند به عنوان ابزاری مناسب در سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تایپ متون اداری (نامه‌ها، گزارش‌ها و …) باشد، نیز می‌تواند به عنوان محصولی مناسب ویژه نویسندگان، رمان‌نویسان، فیلم‌نامه‌نویسان و … که با نیاز به تایپ گفتار محاوره‌ای دارند، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از نرم افزار نویسا جامع می‌توان برای تبدیل سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها که گفتار ضبط شده آن‌ها به صورت محاوره‌ای است، استفاده کرد. برای این کار کافی است فایل صوتی خود را به نویسا جامع دهید و فایل متنی تبدیل شده آن را تحویل بگیرید. 

ویسی در پایان بیان کرد: نرم افزار پیشرفته تشخیص و تایپ گفتار فارسی علاوه بر امکات تایپ به صورت گفتاری دارای قابلیت‌های ویژه‌ای مانند فرمان صوتی جهت اجرای برنامه‌های مختلف از طریق گفتار، افزایش بانک کلمات توسط کاربر و تاریخچه ضبط صدا نیز می‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار