«قایقانع» راوی معضلات اجتماعی خود شد

نمایش «قایقانع» با محوریت مسائل و مشکلات اجتماعی، در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

بهادر آذری کارگردان نمایش «قایقانع» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود بیان کرد: داستان در رابطه با خانمی است که از بچگی‌اش مشکلاتی داشته و  تا بزرگ‌سالی آن‌ها ادامه پیدا می‌کنند که همین امر باعث به وجود آمدن عقده در او می‌شود و زمانی که به دانشگاه می‌رود، آن‌ها پدیدار می‌شوند.

وی درباره روی صحنه بردن این اثر گفت: بعد از نمایش قبلی، نویسنده نمایش این اثر را نوشت که موضوع و روند آن با ذهنیاتم همخوانی داشت. از طرفی موضوغ نمایش به مسائل اجتماعی و روانشناسی می‌پردازد که حرف‌های زیادی در دل خود جای داده است.

وی افزود: همین پرداختن به موضوع نامه‌نگاری که در دیگر این روزها با پیشرفت تکنولوژی بسیار کم رنگ‌تر شده است، جذابیت داستان را برایم بیشتر کرد و با تغییراتی تصمیم گرفتیم آن را روی صحنه ببریم.

آذری در خصوص پیام نمایش مطرح کرد: این نمایش به خصوصیات روابط زوجینی می‌پردازد که تازه قصد آشنایی و ازدواج دارند. اثر سورئالیست که فضاهای فانتزی هم در آن ایجاد شده است.

کارگردان نمایش «قایقانع» در خصوص اجرا در سالن استاد مشایخی عنوان کرد: قرار بود در سالن استاد انتظامی این نمایش را روی صحنه ببریم که به دلیل زمان دیر اجرا موفق به این عمل نشدیم و از طرفی به خاطر هزینه بالای سالن‌های دیگر، تماشاخانه استاد مشایخی را انتخاب کردیم.

گفتنی است؛ نمایش «قایقانع» به کارگردانی بهادر آذری از 23 آذر الی 9 دی ماه در سالن استاد مشایخی ساعت 8:15 روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.