مشهد؛

کشتار مسلمانان نیجریه، انتقام دشمن از راهپیمایی اربعین سیدالشهدا بود

استاندار خراسان رضوی سکوت دستگاه های حقوق بشری در قبال کشتار مسلمانان نیجریه را لکه ننگی در کارنامه غرب دانست و کشتار مسلمانان این کشور را انتقام دشمن از راهپیمایی اربعین توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در جلسه تقدیر از عوامل برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین و مدیریت فاجعه منا، کشتار صدها تن از مسلمانان نیجریه را انتقام کینه توزان از ملت مسلمان توصیف کرد و گفت: سکوت مرگ آور دستگاه های حقوق بشری در قبال این فاجعه لکه ننگی است بر پیشانی این سازمانها که همچون دوران بربریت رنگ و نژاد را در انسان بودن افراد موثر می دانند.

علیرضا رشیدیان با اشاره به عکس العمل بجای ملت و دولت ایران در قبال فجایع فرانسه، افزود: غربیها علیرغم همه ما که در محکومیت اقدامات تروریستی در فرانسه احساس مسئولیت کردیم و همراهی داشتیم، در قبال نیجریه سکوت کردند و نقطه سیاهی در کارنامه خود بجای گذاشتند.

وی برپایی باشکوه راهپیمایی اربعین و حضور مومنانه، عارفانه و عاشفانه انسانها که با شعور و محبت همراه شده بود را زمینه ساز بروز خصوصیات انسانی بدون توجه به قومیت و ملیت توصیف کرد و گفت: حضور آرام بیش از 27 میلیون زائر در عراق در ایام اربعین، به رغم همه تهدیدات و وحشی گری ها و بی منطق بودن تروریستها بیانگر این است که مسلمانان عزت و بزرگی را برای همه می خواهند.

استاندار خراسان رضوی با تشکر از همه دستگاه های اجرایی برپایی این رخداد عظیم، از مردم به عنوان اصلی ترین کنشگر این راهپیمایی باشکوه تقدیر کرد.

رشیدیان همچنین با اشاره به اقداماتی که در سطح استان برای پیگیری وضعیت مهاجران الی الله در فاجعه منا صورت گرفت، تاکید کرد: بی کفایتی و سردرگمی و بی برنامه گی سعودی ها سبب بوجود آمدن این فاجعه دردناک شد.

وی بر پیگیری حقوق جانباختگان منا طبق فرمایش مقام معظم رهبری تاکید و تصریح کرد: اینکه تمامی مقامات و مدیران دستگاه ها برای استقبال از مهاجران الی الله در صحنه بودند، حتی در استقبال از بزرگان دنیا بی سابقه است و نشان از بزرگی و عظمت روح مهاجران الی الله است.

استاندار خراسان رضوی خواستار همراهی و همدلی همه دستگاه ها در همه امور شد تا موجبات ارتقای استان فراهم شود.

رشیدیان با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ابراز امیدواری کرد: با حضور حداکثری انتخاباتی قانونمند، عادلانه و بدور از مسائل غیراخلاقی و توام با بردباری و همراهی همه احزاب برگزار کنیم.

وی در پایان از رسانه ها بعنوان یکی از بزرگترین دستگاه ها در ایجاد همدلی و همراهی تشکر و همراهی دستگاه ها را مرهون تلاش رسانه ها در بازتاب اخبر و رویدادها توصیف کرد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان دستگاه ها گزارش عملکرد خود در برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین و پیگیری فاجعه منا ارائه کردند.

در فاجعه دردناک منا 97 مهاجر الی الله از خراسان رضوی دیدار حق را لبیک گفتند که 93 نفر تعیین تکلیف شدند ولی سرنوشت 5 مهاجر الی الله هنوز در هاله ای از ابهام است.

همچنین در راهپیمایی اربعین امسال 165 هزار زائر از خراسان رضوی حضور داشتند و آستان قدس رضوی، ستاد بازسازی عتبات، شهرداری، جامعه المصطفی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای استان و رسانه ها، حج و زیارت و هلال احمر و سازمان حمل و نقل و پایانه ها ایفای نقش کردند.

در پایان این جلسه از مدیران نهادهای مذکور و همچنین فرماندهی سپاه امام رضا، فرماندهی ارتش استان، مدیر کل فرودگاه مشهد، پزشکی قانونی، دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیامگ//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.