مشهد؛

عراق خواستار همکاری ایران در زمینه دارو و درمان

معاون وزارت علوم کشور عراق در سفر به مشهد ، خواستار همکاری این کشور با ایران در زمینه های مختلف به ویژه دارو و درمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حنا عبدالحسین و چند نفر ازاعضای هییت علمی دانشگاه های کشور عراق در بازدید از مجموعه آستان قدس رضوی، فعالیت های این مرکز را در زمینه های مختلف فرهنگی، پزشکی، دارویی مثبت ارزیابی کرده و خواستار همکاری ایران در زمینه دارو و درمان شدند.

معاون وزارت علوم کشور عراق در حاشیه بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، حوزه درمان را نیز مورد توجه قرار داده و به منظور فراهم آوردن امکانات مناسب درمانی برای زائران و مجاوران، این بیمارستان را با امکانات روز دنیا در زمینه های پزشکی و دارویی تاسیس کرده است.

وی افزود: این مرکز با فراهم کردن امکانات و تجهیزاتی پیشرفته و کادر درمانی مجرب و متخصص توانسته نیازهای درمانی خود را با استانداردهای پزشکی برآورده سازند و این سبب شده مردم این کشور به منظور درمان، از عزیمت به سایر کشورها بی‌نیاز شوند.

حنا عبدالحسین ضمن امیدواری در خصوص همکاری دو کشور ایران و عراق در حوزه های مختلف به ویژه دارویی و پزشکی عنوان کرد: از بازدیدهایی که در این سفر انجام دادیم، تجارب خوبی کسب کردیم و امیدواریم بتوانیم این تجارب را به بیمارستان های کشور عراق نیز منتقل کنیم.

این استاد دانشگاه در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی نیز گفت: سبک معماری کتابخانه و آثار خطی که بر دیوارهای نمازخانه این کتابخانه نقش بسته، مورد توجه همه اعضای گروه قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد و تنوع کتاب‌های خارجی این کتابخانه بی‌نظیر است و با ظرافت و نظم خاصی در دسترس پژوهشگران قرار دارد.

معاون وزارت علوم کشور عراق همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نیز اظهار کرد: امیدوارم طی توافقنامه ای که با این دانشگاه صورت گرفت، امکانات بهره مندی دانشجویان کشور عراق در این دانشگاه فراهم شود و دانشجویان بتوانند از خدمات بي نظير این دانشگاه بهره مند شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.