گسترش شبکه آزمایشگاهی راه‌حلی برای استانداردسازی و ارزیابی

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی گفت: یکی از مصوباتی که در ماده‌ 43 قانون اساسی تصویب شده گسترش شبکه آزمایشگاهی برای استاندارد سازی و ارزیابی است.

مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به تدبیر معاونت علمی برای فروش محصولات دانش‌بنیان گفت: هدف گذاری اصلی در ماده 43 قانون اساسی مدیریت بازار است، فرق بین ماده‌ی 43 و قوانین قبلی این است که مدیریت بازار یک فرآیند مستمر مبتنی بر توافق و همکاری بین دستگاه‌ها است و صرفا با یک قانون قابل انتقال نیست. 

وی در ادامه تاکید کرد: ماده 43 در واقع یک کارگروه ویژه دولت برای توسعه فروش محصولات است و موادی که در این کارگروه پیشنهاد شده، بیشتر با هدف درگیر کردن نهادهای مدیریت کننده تقاضا پیش‌بینی شده است.

الیاسی بیان کرد : محصولات دانش‌بنیان محصولات نهایی نیستند و محصولات واسطه‌ای هستند و بعضی از این محصولات که نهایی هستند راه خود را به بازار باز می‌کنند. 

وی عنوان کرد: یکی از مصوباتی که در ماده‌ی‌ 43 تصویب شده گسترش شبکه آزمایشگاهی راه حلی برای استاندارد سازی و ارزیابی است. 

وی افزود: زیرا بسیاری از مدیران از استانداردهایی که بخش صنعت را پشتیبانی کنند را ندارند.

الیاسی با اشاره به یکی از برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از پیشنهادهایی که ارائه شده و امیدواریم در مجلس تصویب شود تشویق بخش صنعتی به سرمایه گذاری است، همچنین جهت دهی تسهیلات به سرمایه گذاری های بزرگ از جمله اقداماتی است که در برنامه ششم توسعه قرار گرفته است. امیدواریم با این اقداماتی که در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده و در مراحل تصویب نهایی قرار دارد، بتوانیم در بخش تحریک تقاضا و بازار سازی پیش برویم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.